کد خبر: ۵۷۲۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
یک دادگاه در بحرین، هشت شهروند این کشور را به اتهام آنچه همکاری با ایران برای سرنگونی دیکتاتوری حاکم بر بحرین خوانده می‌شود، به 15 سال زندان محکوم کرد.

فارس به نقل از اسوشیتدپرس، دادگاهی در بحرین 8 شهروند بحرینی را به اتهام آنچه تلاش برای سرنگونی پادشاهی حاکم بر این کشور خوانده شده، به 15 سال زندان محکوم کرد.

بنابراین گزارش، این 8 نفر متهم شده‌اند که در همکاری با عوامل ایران برای سرنگونی رژیم آل‌خلیفه تلاش کرده‌اند. "محسن العلوی"، یک وکیل مدافع بحرینی می‌گوید که سه تن از متهمین از جمله فرزند فعال زندانی بحرینی، "حسن المشیمع"، غیابا محکوم شده‌اند.

وی می‌گوید که تنها شش نفر از این هشت نفر به 15 سال زندان محکوم شده و دو تن دیگر چون شش ماه را در بازداشت گذرانده بودند، آزاد شدند.

رژیم بحرین با هدف فرافکنی مشکلات داخلی خود سعی دارد قیام مردم این کشور را که از 14 فوریه سال گذشته میلادی آغاز شد، به ایران نسبت دهد. ایران به صراحت این اتهامات را رد کرده است.

جوانان بحرینی امروز با برپایی تظاهرات در مناطق مختلف این کشور، اعتراض خود را به سرکوبگری رژیم بحرین و ادامه بازداشت زنان معترض ابراز داشتند.

بحرین از بیش از یکسال پیش شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است که با سرکوبگری این رژیم با همدستی سعودی‌ها همراه شده و در جریان آن صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها