کد خبر: ۵۷۱۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
مصطفی محمدنجار گفت: 33 درصد از منتخبین مجلس نهم، از نمایندگان مجلس هشتم و 5 درصد داری سابقه نمایندگی ادوار مختلف هستند و 66 درصد منتخبان نیز جدید الورود هستند.
خبرآنلاين ، وزير کشور در گزارشي که در مراسم افتتاحيه نهمين دوره مجلس شراي اسلامي قرات کرد، با بيان اينکه در کشور ما همه مسئولان با راي مستقيم مردم انتخاب مي​شوند، افزود: در حالي به استقبال انتخابات مجلس نهم و انتخابات ميان دوره​اي مجلس خبرگان رفتيم که کشور در يکي از حساس ترين مراحل خود وجود داشت. چرا که استکبار جهاني همه ابزارهاي خود از پروژه ايران هراسي، تا جنگ رواني، تحريم هاي به اصطلاح فلج کننده، طراحي​هاي شبکه معاند و ... را با رويکرد تحريم انتخابات به کار بسته بود.
وي با بيان اينکه دشمنان در پي سرد کردن ميزان حضور مردم در انتخابت بودند، افزود: اما مشارکت 64 درصدي مردم نقشه​هاي آنان را بر آب کرد.
محمدنجار از تاکيدات رئيس​جمهور براي تشکيل ستاد انتخابات بر اساس اصول قانوني و استفاده از تمامي ظرفيت​ها براي برگزاري انتخاباتي درشان نظام يا کرد و افزود: وزارت کشور با همکاري جامعه امنيتي و به کار گيري 297 هزار نفر نيروي بسيج و انتظامي، امنيت بيش از 47 هزار شعبه اخذ راي را در سراسر کشور تامين کرد. به گفته وي 54 هزار نفر در سراسر کشور نيز عضو هيات بازرسي استاني بودند که برمراحل برگزاري انتخابات، نظارت داشتند تا هيچ خدشه​اي صحت و سلامت انتخابات را زير سوال نبرد.
وي از برگزاري انتخابات يارانه​اي در 14 حوزه در مرحله اول و در 7 حوزه در مرحله دوم، به عنوان يکي از ويژگي​هاي اين دوره از انتخابات ياد کرد و افزود: نتيجه آرا در اين حوزه​هاي حدود 60 تا 90 دقيقه پس از پايان هر دوره از انتخابات اعلام شد که تجربه ارزشمندي در محيطي امن و پايدار و تحت کنترل بود.
وزير کشور از سامانه جامع انتخابات در سراسر کشور، مکانيزه کردن فرآيند انتخابات، افزايش سرعت در شمارش آراء، شناسايي راي دهندگان بواسطه شماره ملي، توسعه ملي شبکه وزارت کشور، ساخت تجهيزات راي گيري تمام مکانيزه، آموزش مجريان انتخابات، شفاف نمودن فضاي سياسي در دوره انتخابات با همکاري با رسانه​هاي داخلي و ... نيز به عنوان اقدامات ويژه وزارتخانه تحت مديريتش در انتخابات مجلس نهم سخن گفت.
وي از باطل شدن نتيجه دو حوزه انتخابات از سوي شوراي نگهبان در دور اول انتخابت مجلس نهم ياد کرد و در تشريح برگزاري دور دوم انتخابات مجلس، بار ديگر بر صحت انتخابات تاکيد نمود و گفت: 34 درصد از نمايندگان اين دوره مدرک دکتري دارند. 41 درصد فوق ليسانس و 13 درصد هم تحصيلات حوزوي دارند.
به گفته وي، از ميان نمايندگان منتخب مجلس نهم، جوانترين آنها 30 سال و مسن​ترين شان نيز در آستانه 73 سال است. 33 درصد از منتخبين از نمايندگان مجلس هشتم و 5 درصد داري سابقه نمايندگي ادوار مختلف هستند و 66 درصد منتخبان نيز جديد الورود هستند.
وزير کشور بار ديگر در پايان سخنان خود بار ديگر از حضور پرشور مردم در انتخابات تشکر کرد و گفت: ملت ايران با بيش از 30 ميليون راي مشارکت 64 درصدي را رقم زدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها