کد خبر: ۵۷۰۴۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۰     ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
خبرنامه دانشجویان ایران - آصف سعادتی / "دیدار اعضای هیئت مدیره خانه سینما با جانبازان هشت سال دفاع مقدس در آسایشگاه امام خمینی"(!) و این خبری بود که روز چهارشنبه سوم خرداد روی خروجی خبر گزاری ها قرار گرفت تا شاید متفاوت ترین خبر از جنس سینمایی ها را شاهد باشیم.

"متفاوت" چرا که در این سال ها هیچ گاه شاهد حرکاتی از این جنس که رنگ بوی توجه به ارزش های انقلاب اسلامی دهد، از سوی خانه سینما نبودیم.

قطعا این گونه حرکات حتی اگر با نگاهی ابزار گرایانه از سوی برخی هنرمندان صورت گرفته باشد باز هم قابل تقدیر است اما چرایی این اقدام هم نباید بی پاسخ بماند.

پرسشی که شاید ذهن عده ای از آشنایان با مسئله خانه سینما را در گیر کرده باشد.

موسسه ای که در این سال ها بخصوص چند سال اخیر همواره در بوق اجنبی ها دمیده است و به پایگاهی برای مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی تبدیل شده به دیدار افرادی می روند که همواره دغدغه اسلام و جمهوری اسلامی را داشته اند و حتی جان خود را در این راه نثار کرده اند.

به راستی اگر خود جانبازان بدانند عده ای از همین افرادی که به دیدنشان آمده اند در سال 87 در اقدامی غیر قانونی در بند های اساسنامه دست برده اند و مواری که تعهد آنها به اسلام و جمهوری اسلامی تضمین می کند را حذف نموده اند(1) و همان ارزشهایی که به خاطر آن سال ها به مبارزه پرداخته اند و در راه  آن بذل جان کرده اند، چه عکس العملی در قبال آن ها نشان می دهند.

اما نگاهی به برهه زمانی پیش رو هم ابعادی از ماجرا را روشن می کند. زمانی که با وجود اعلام لغو حکم انحلال خانه سینما از طرف دیوان عدالت اداری هنوز وضعیت فعالیت خانه سینما بلاتکلیف است و برای مستقر شدن دوباره شان اما و اگر هایی موجود است.

 البته این حضور به خاطر شروع دوباره فعالیت با تجدید عهدی با جانبازان عنوان شده که مسیر حرکت سال های اخیر خانه سینما این حرف را شعار دروغینی بیش نمی داند. اما عکس دسته جمعی در این برهه در این مکان  چقدر بدرد می خورد!
 

و اینجاست که شاید حضور یکی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما در همین روز در دیدار جمعی از اهالی هنر با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت روز سوم خرداد(!) هم که به گفت و شنود هایی منجر شده است معنا پیدا می کند. دیداری که هاشمی در آن عنوان کرده که در شرایط کنونی سنگ صبور قشر های مختلف به دلیل بروز مشکلات هستم و البته دیدار های دیگری که ما از آن بی خبریم.

از این منظر بر می آید که این گروه از یک طرف در حال رایزنی با برخی افراد حکومتی همسو با خود هستند و از طرفی پروژه تطهیر سازی چهره خود را با این گونه دیدار ها و مظلوم نماییٍ در نتیجه آن هستند.

آن ها در ادامه سعی کردند تا حرکت انقلابی عده ای از هنرمندان متعهد را که با ندای دفاع از ارزشها در مقابل خانه سینما صورت پذیرفت حرکتی نا صحیح جلوه دهند و با حضور در یک آسایشگاه مظلوم نمایی خود را تکمیل تر نمایند.

اما مگر پیام سوم خرداد غیر از ایستادگی در برابر انحرافات و مبارزه با دشمنان اسلام و ملت بود و خانه سیاسی عده ای محدود از سینماگران(بخوانید خانه سینما) مصداق تام آن در این ایام جنگ فرهنگی نیست؟

(1)به عنوان نمونه حذف بند اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی از اساسنامه خانه سینما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها