کد خبر: ۵۷۰۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

تلاش رسانه‌های غربی برای زیر سوال بردن توان اطلاعاتی ایران در دستگیری جاسوسان مرتبط با اسرائیل، سبب شد تا یک رسانه امریکایی در یک گاف رسانه ای، به هدایت اطلاعاتی پروژه ترور شهید علیمحمدی توسط سرویس‌های جاسوسی غربی اعتراف کند.

به گزارش رجانیوز، یک سایت آمریکایی همزمان با اجرای مجازات اعدام برای جمالی فشی عامل ترور شهید علیمحمدی، با انتشار مطلبی ضمن تایید هدایت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی غرب، مدعی شد "درز اطلاعات محرمانه سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان" توسط ویکی‌لیکس عامل لو رفتن اطلاعات عامل ترور شهید علی‌محمدی و علت دستگیری او توسط نیروهای اطلاعاتی ایران بوده است.

این گاف رسانه‌ای در حالی‌ از سوی رسانه‌های غربی مطرح شده که ویکی‌لیکس اساسا اسمی از فشی نبرده و تنها درباره یک گروه رزمی که به چند کشور از جمله جمهوری آذربایجان مسافرت‌هایی داشته، سخن گفته است. که به نظر نمی رسد سرنخی کافی برای دستگاه اطلاعاتی ایران برای دستگیر قاتل دانشمند هسته ای ایران باشد!

در گزارش این سایت خبری آمده است: «برخی منابع اطلاعاتی، عامل اصلی دستگیری و لو رفتن مجید جمالی فشی در ایران و اعدام او را ناشی از اطلاعات درز کرده از سایت ویکی لیکس می‌دانند.

گزارش بریتانیا به نقل از یک استاد دانشگاه بیرمنگام، اسنادی را در خود دارد که نشان می‌دهد سفارت ایالات متحده آمریکا در آذربایجان از طریق جاسوس خود به برخی مطالب درباره آموزش رزمی نیروهای سپاه پاسداران در ایران دست پیدا کرده و چون جمالی فشی قبلا عضو یکی از تیم‌های رزمی ایران بوده، از این طریق باعث دستگیری او شده است.

جمالی فشی که یک کیک بوکسر حرفه‌ای بوده، به همکاری با سرویس اطلاعاتی اسرائیل – موساد – برای ترور مسعود علی‌محمدی، دانشمند هسته‌ای ایران در سال 1388 ایرانی اعتراف کرده است. بر طبق اسناد، او تنها چند روز قبل از حادثه و انتشار اسناد سفارت آمریکا در باکو در آنجا حضور داشته است.

ایران اعلام کرده که فشی قبل از حضور در تهران و اقدام به ترور آقای علی‌محمدی، در اسرائیل و شهر تل آویو مدتی را به آموزش گذرانده است.

اسکات لوکاس، استاد دانشگاه بیرمنگام تاکید می‌کند که این اسناد درز شده توسط ویکی لیکس می‌توانسته به عنوان راهی برای دستگیری و شناسایی عامل ترور دانشمند ایرانی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران مورد استفاده قرار گرفته باشد.»

گاف این رسانه امریکایی و مرتبط کردن سند بی نام و نشان ویکی لیکس به قاتل شهید علیمحمدی برای زیر سوال بردن توان اطلاعاتی دستگاه‌های ضد جاسوسی ایران به صورت ناخواسته باعث شده است تا اعترافات جمالی فشی مبنی بر هدایت و رهبری از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی مورد تایید قرار بگیرد. این در حالی است که این گاف رسانه ای سبب شده است تا نقش "جمهوری آذربایجان" به عنوان کشور همسایه ایران در کمک به اقدامات سرویس های اسرائیل علیه ایران نیز فاش شود.

 گفتنی است دی ماه سال ۸۹ بود که وزارت اطلاعات از کشف و دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی و انهدام شبکه جاسوسی موساد که در این زمینه فعالیت می‌کرد، خبر داد. شهید علی‌محمدی ۲۲ دی ماه سال ۸۸ در مقابل منزل خود بر اثر انفجار بمبی به شهادت رسید. وی استاد برجسته فیزیک نظری بود که در زمینه ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها تحقیقات می‌کرد.

دو روز پس از ترور شهید دکتر علی‌محمدی، سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مطبوعات این رژیم اذعان کرد دکتر مسعود علی محمدی دانشمند هسته‌ای و استاد دانشگاه ایران برای محافل اسرائیلی شناخته شده بود.

سایت همدمی (ارگان رسمی وزارت خارجه اسرائیل به زبان فارسی) به نقل از روزنامه‌هایی چون معاریو و هاآرتص، نوشته بود دکتر علی محمدی به واسطه حضور در همایش‌های علمی بین المللی، برای اسرائیلی‌ها که در پوشش پژوهشگر در این محافل علمی شرکت می‌کنند، شناخته شده بود. این روزنامه‌ها، از یک‌سو اذعان کردند که دکتر علی محمدی در همایش‌های مذکور کم حرفی پیشه می‌کرد- که علی القاعده این رازداری برای صهیونیست‌ها گران تمام شده- اما از طرف دیگر برای گم کردن رد پای سازمان موساد تلاش کردند به تحریف چهره اسلامی و انقلابی و میهن دوست شهید علی محمدی بپردازند، شیوه‌ای که صهیونیست‌ها برای تخریب وجهه دشمنان تسلیم ناپذیر خود در پیش می‌گیرند و می‌کوشند انگ همراهی به وی بچسبانند.

جاودان نفر از همکاران رادیو و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی مقاله‌ای در گاردین تصریح کرده بود «ترور دکتر علی محمدی بخشی از نبرد سرویس‌های اطلاعاتی غربی با جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه برنامه هسته‌ای و مذاکرات مربوط به آن است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها