کد خبر: ۵۶۷۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱

هم‎زمان با تداوم بحران اقتصادي در يونان، فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه وعده داده است يونان را در منطقه يورو حفظ کند.

اولاند که روز چهارشنبه (۳ خرداد، ۲۳ مي) در يک کنفرانس خبري با ماريانو راخوي، نخست وزير اسپانيا سخن مي‌گفت، تصريح کرد:" براي متقاعد کردن يونان به باقي ماندن در منطقه يورو و قانع کردن اروپايي‌هايي که ممکن است درباره ضرورت حفظ يونان در منطقه يورو شک داشته باشند از انجام هر کاري که بتوانم در اين جايگاه انجام دهم کوتاهي نمي‌کنم." 
 
سخنان وي در بحبوحه گمانه زني‌هايي که اخيرا درباره احتمال خروج يونان از حوزه يورو صورت گرفته، مطرح شده است. با اين وجود، سران اروپايي ابراز اميدواري کرده‎اند دور دوم انتخابات پارلماني يونان که قرار است ۱۷ ژوئن برگزار شود به تشکيل دولتي مقتدر و پايان آشفتگي سياسي و اقتصادي در اين کشور بي‌انجامد.
 
مقام‌هاي اروپايي تاکيد کرده‎اند حاصل اين راي گيري تعيين مي‌کند که آيا يونان در حوزه يورو باقي بماند يا نه و در هر حال دولت جديد آتن بايد تدابير رياضتي را اجرا کند که در ازاي دريافت بسته دوم نجات مالي، در خصوص آن‎ها با همسايگان اروپايي‌اش به توافق رسیده بود.
 
اولاند که در آستانه سفر به بروکسل براي شرکت در نشست غير رسمي سران اتحاديه اروپا سخن مي‌گفت، تصريح کرد:"اين مساله فقط مربوط به يونان نيست. اين، موضوعي در حوزه يورو است. مساله‎اي در رابطه با اروپا و شرايط رشد منطقه يورو."
 
وي افزود:"اين مساله ممکن است نامتناسب و بي‌ربط به نظر برسد اما اگر بحراني که در يونان وجود دارد پس از برگزاري انتخابات در ۱۷ ژوئن کاهش يابد اين قضيه لزوما بر شرايط رشد در اروپا و ساير کشورهاي جهان تاثير خواهد گذاشت."
 
پس از آن‌که در دور نخست انتخابات پارلماني يونان که اوايل ماه مي برگزار شد، هيچ‌يک از احزاب شرکت کننده نتوانست اکثريت قاطع را به دست آورد، دور دوم اين انتخابات قرار است ۱۷ ژوئن برگزار شود.
 
حزب راديکال چپ يونان موسوم به حزب سيريزا که پيش بيني مي‌شود در انتخابات آتي اين کشور به پيروزي برسد در دور نخست انتخابات به دليل وعده‌هايش درباره حذف و از بين بردن تدابير رياضتي در اين کشور در جايگاه دوم قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها