کد خبر: ۵۶۷۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
ايهود باراك با ابراز ناخرسندي از اين مذاكرات گفت: ايران تلاش مي كند به توافق فني دست يابد و ضمن به تاخير انداختن تحريم ها، پيشرفت مذاكرات را القا كند. اسرائيل معتقد است بايد ديواري مقابل ايران قرار گيرد.
کیهان در ستون ویژه های خود نوشت :

نگراني شديد اسرائيل از موضع ضعف غرب در مذاكرات بغداد

مقامات رژيم صهيونيستي به شدت از مذاكرات 1+5 با ايران در بغدادكلافه شده اند.
ايهود باراك با ابراز ناخرسندي از اين مذاكرات گفت: ايران تلاش مي كند به توافق فني دست يابد و ضمن به تاخير انداختن تحريم ها، پيشرفت مذاكرات را القا كند. اسرائيل معتقد است بايد ديواري مقابل ايران قرار گيرد.
نتانياهو گفته است: قدرت هاي جهاني بايد از موضع قدرت عمل كنند نه از موضع ضعف. آنها نبايد به ايران امتياز بدهند. آنها بايد خيلي صريح و روشن در كمال قدرت از دولت ايران بخواهند، از همه فعاليتهاي غني سازي اورانيوم دست بردارد. تا حال مي بايست همه اورانيومهاي غني شده از ايران گرفته شده باشد و نيروگاه اتمي نزديك قم هم بايد تخليه و بسته شده باشد.
در همين حال روزنامه فرانسوي فيگارو با اشاره به نگراني هاي مقامات رژيم صهيونيستي نوشت: مقامات تل آويو مي ترسند كشورهاي غرب براي رسيدن به يك توافق با ايران خيلي شتاب به خرج دهند و از تهران فريب بخورند. اسرائيل نگران است وقتي مي بيند كه آمريكايي ها در ميانه رقابت هاي انتخاباتي و اروپائيان در وسط بحران مالي، به طور نسنجيده از راه امتيازات منحصرا نمايشي ايراني گمراه شوند و ببينند كه ايراني ها از تحريم هاي سخت تر گريخته و به برنامه هاي اتمي خويش ادامه مي دهند.
فيگارو همچنين از ترس اسرائيل نسبت به خطر انزوا نوشت و تاكيد كرد: مشكل آنجاست كه موضع رسمي فعلي اسرائيل تنها ميدان كمي براي گرفتن امتياز و مانور باقي گذاشته است. و اسرائيل كه مدام تكرار مي كند يك ايران اتمي تهديدي نه تنها براي خاورميانه، بلكه براي تمامي دنياست، مي ترسد كه، در مورد اين پرونده، قبل از هر چيز خود را در موقعيتي ايزوله و تنها بيابد.يا از سوي ديگر نزد آمريكا بيش از حد تندرو به نظر آيد. به همين دليل وزير دفاع اسرائيل، ايهود باراك، پيشاپيش به طور رسمي در واشنگتن پذيرفته است كه ايران غني سازي 5/3 درصدي را ادامه دهد.
روزنامه فرانسوي گزارش داد: نتانياهو به شدت نسبت به مذاكرات بغداد بدبين است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها