کد خبر: ۵۶۴۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم معتقد است شورای فرهنگی دانشگاه تهران مکلف است که ماجرای نشریه هتاک به ائمه را بررسی کند و اگر این کار را نکرد، وزارت علوم به این ماجرا ورود پیدا خواهد کرد.

غلامرضا خواجه‏‏‌سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است کارهایی که در دانشگاه صورت می‌گیرد باید طبق مقررات دانشگاه باشد، گفت: اگر دانشجویان می‌خواهند فعالیتی انجام دهند، باید از هیئت نظارت دانشگاه یا سایر مراجع کسب مجوز کنند.

وی درخصوص نشریه "صبح فردا" که اخیرا در دانشگاه تهران منتشر و در آن از اقدام یک خواننده در توهین به امام هادی(ع) حمایت شده است، تصریح کرد: در مقاله این نشریه اهانت شدیدی شده است که باید کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه با مدیر مسئول و نویسنده این نشریه هتاک برخورد کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: اگر کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران با این نشریه هتاک برخورد نکرد، قائدتا در این زمینه‌ مراجع بالاتری برای رسیدگی وجود دارند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگی دانشگاه تهران مکلف است که ماجرای این نشریه را بررسی کند و اگر این کار را نکرد، وزارت علوم به این ماجرا ورود پیدا خواهد کرد.

خواجه‌سروی معتقد است علی رغم اینکه نویسنده این مطلب موهن رسما عذرخواهی کرده است ولی باید این مساله بررسی شود چراکه در هر جمع بزرگ باید این احتمال را داد که افرادی از جای دیگر خط می‌گیرند.

وی با اشاره به رویت بیانیه 1381 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در محکومیت این نشریه، خاطرنشان کرد: اگر قرار است تجمعی برگزار شود، باید با هماهنگی باشد؛ اینکه کسی توهینی کند و بعد در برابر آن توهین جو دانشگاه متشنج شود، باعث می‌شود افراد سودجو و مغرض از این فرصت بهره‌برداری کنند که این به مصلحت دانشگاه نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با تشکر از احساسات پاک و دینی همه دانشجویان بار دیگر از آنان خواست که با ظرافت به این مساله نگاه کنند تا یک وقت اعتراض، دستاویزی برای کارهای بدتر دشمنان نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها