کد خبر: ۵۶۳۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق نواحی تهران از آغاز طرح کاهش بار صنایع و پرداخت پاداش نقدی به صنایع به ازای کاهش هر کیلوات ساعت برق خبر داد.

محمد محمدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: براساس تفاهم‌نامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای اجرای اقدامات مدیریت مصرف، شرکت توانیر موظف است در بهای انرژی الکتریکی واحدهای همکاری کننده تعدیل‌هایی را لحاظ نماید.

وی ادامه داد: براساس این طرح که از اول خردادماه آغاز و در طول تابستان ادامه می‌یابد صنایع و کارخانه ها برای کاهش بار مصرف خود دوره‌های تعمیرات را با شرکت توزیع برق هماهنگ می‌کنند و در ازای کاهش بار، پاداش دریافت می‌کنند.

محمدی‌نیا با بیان اینکه این پاداش‌ها در صورتحساب برق مصرفی صنایع اعمال می‌شود تاکید کرد: به ازای هر کیلووات ساعت کاهش انرژی از سوی صنایع 40 تومان پاداش نقدی در صورتحساب ماهانه این صنایع منظور می‌شود و این پاداش نقدی با هر کیلووات ساعت کاهش ، افزایش می‌یابد.

مدیر و دفتر بازار برق شرکت توزیع برق نواحی تهران با بیان اینکه نرخ پاداش نقدی در مردادماه افزایش خواهد یافت تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف برق در مردادماه، افزایش پاداش نقدی به خاطر تشویق بیشتر صنایع برای کاهش بار مصرفی خود بوده است.

به گفته وی، تاکنون برای 150 کارخانه بالای 200 کیلووات ، فراخوان این همکاری ارائه شده است تا در این طرح مشارکت کنند.

محمدی‌نیا گفت: به عنوان مثال گروه صنعتی خاور در سال 90 در این طرح مشارکت کرد و به ازای 5.7 مگاوات کاهش بار و صرفه‌جویی 182 هزار کیلووات ساعت تنها در 8 روز 25 میلیون و 890 هزار تومان پاداش دریافت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها