کد خبر: ۵۶۲۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
اين بار هاليوود قصد دارد با ساخت فيلمي درباره پزشكي كه در قرن يازدهم ميلادي به سراسر اروپا سفر مي‌كند و مردم را درمان مي‌كند، يكي از بزرگ‌ترين چهره‌هاي علمي و دانشمندان ايراني يعني شيخ‌الرييس ابوعلي‌سينا را مقابل دوربين ببرد.
شرق، سرهنگ بازنشسته ارتش، مهاجر تنها، جاسوس، گانگستر، شاه خونريز و وحشي هخامنشي با يك ارتش تخيلي، ... اينها تصويرهايي است كه هاليوود در چند سال اخير از ايراني‌ها داشته است. تصويري كه در بخش عمده آن نگاهي يكسويه و غيرمنصفانه هم وجود داشته است.

در سال‌هاي پيش صحبت‌هايي هم درباره ساخت فيلم‌هايي درباره «مولانا جلال‌الدين محمد مولوي» و «خواجه نصيرالدين طوسي» شنيده شد. تصويري از «خشايار شاه» در فيلم 300 و چهره خشن ايرانيان در فيلم الكساندر نمونه تصاويري است كه هاليوود از ايرانيان نشان مي‌دهد. تصوير ايراني‌ها در فيلم‌هاي هاليوودي درباره چهره‌هاي معاصر ايراني نيز به شخصيت ايراني فيلم crash (تصادف) و سيريانا برمي‌گردد.

اين بار هاليوود قصد دارد با ساخت فيلمي درباره پزشكي كه در قرن يازدهم ميلادي به سراسر اروپا سفر مي‌كند و مردم را درمان مي‌كند، يكي از بزرگ‌ترين چهره‌هاي علمي و دانشمندان ايراني يعني شيخ‌الرييس ابوعلي‌سينا را مقابل دوربين ببرد. نقش اين دانشمند بزرگ ايراني را هم قرار است بن‌كينگزلي بازي كند؛ بازيگري كه حداقل تجربه بازي در نقش يك ايراني را در كارنامه خود دارد. «كينگزلي» «گجراتي» تبار در فيلم «خانه‌اي از مه و شن» نقش سرهنگ بحراني ارتشي بازنشسته را بازي مي‌كرد كه در آمريكا به همراه خانواده‌اش زندگي مي‌كرد و با يك زن آمريكايي كه «جنيفر كانلي» نقش او را بازي مي‌كرد، بر سر خانه‌شان دچار اختلاف مي‌شود. البته او پيش از اين نيز در فيلم گاندي نقش رهبر بزرگ استقلال هندي‌ها يعني مهاتما گاندي را بازي كرد. «تام پين» كه بيشتر براي بازي در سريال تلويزيوني «شانس» شهرت دارد، در اين پروژه نقش «راب كول» را ايفا مي‌كند؛ يك پزشك در قرن يازدهم كه سعي مي‌كند به حقيقت بيماري‌ها و درمان علمي آنها دست پيدا كند.


بن‌كينگزلي

به گزارش هاليوود ريپورتر، «استلان اسكارسگارد» نيز كه اخيرا در فيلم پرفروش «انتقام‌جويان» بازي كرده است، در فيلم «پزشك» نقش اولين استاد «راب كول» را ايفا خواهد كرد. به نظر مي‌رسد در كنار بوعلي‌سينا يك شخصيت ايراني مشهور ديگر نيز حضور دارد «علاءالدوله ديلمي» حاكم «آل‌بويه» اصفهان كه «اوليوير مارتينز»، بازيگر فرانسوي در حال مذاكرات نهايي براي بازي در اين نقش است.



اوليوير مارتينز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها