کد خبر: ۵۶۲۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
در يك چنين روزي آن هم در بغدادي كه مركز توطئه عليه ملت ايران در زمان حاكميت حزب بعث در عراق بود و روز فتح خرمشهر و دعوت كساني كه عراق را اشغال كردند با اين هدف كه براي هميشه در عراق باقي بمانند و از طرف ديگر كه جمهوري اسلامي مظهر مقاومت است در خاورميانه پيام هاي خيلي روشني دارد كه تاريخ گواه براين است كه خط مقاومت هميشه پيروز مي شود.
خرمشهر كه پس از 35 روز مقاومت، در تاریخ 4 آبان ماه 1359 اشغال شده بود پس از 575 روز در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد سال 1361 آزاد شد. 19 هزار اسیر عراقی و 16 هزار كشته و مجروح بخش کوچکی از هزینه‌ای است که ارتش عراق برای جاه‌طلبی بزرگ اشغال خرمشهر در جریان عملیات بیت‌المقدس متحمل شد. با این حال دستاورد بزرگ بازپس‌گیری خرمشهر نه 35000 کشته و اسیر عراقی و نه حتی آزادی خونین‌شهر بود. دستاورد بزرگ‌تر عملیات بیت‌المقدس بازگشت روحیه و اعتماد به نفس نیروهای مسلح ایران و تحمیل اضطراب و ترس بر ارتشی بود که ماه‌ها در پس‌لرزه‌های فرار از خرمشهر شب را به صبح می‌رساند. ایران البته در جریان این عملیات 6000 شهید (4460 شهید سپاه و 1086 شهید ارتش) و 24 هزار مجروح داد. با این حال اثبات کرد که از قدرتی بزرگ‌تر از معادلات نظامی و پشتوانه‌ای به مراتب عظیم‌تر از مولفه‌های قدرت استراتژیک در حوزه دفاعی برخوردار است حال بار دیگر قرار است که قدرت جمهوری اسلامی در چنین روزی آنهم در بغداد به رخ جهانیان کشیده شود. دکتر جواد کریمی قدوسی ،عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک در این باره گفت: طراحي زمان جلسه شايد دقيقا متوجه يك روز تاريخي در تاريخ مقاومت ايران نبوده باشد بلكه براساس توافق دو طرف اين تاريخ مورد پذيرش دوطرف قرار گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، جواد کریمی قدوسی ،عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک تاكيد كرد: مكان هم بر روي بغداد به نتيجه رسيدند؛ ولي هم مكان و هم تاريخ در فرهنگ انقلاب اسلامي ما كاملا پيام روشن و شفافي دارد، سوم خرداد روز فتح خونين شهر مظهر مقاومت ملت ايران است كه به يك پيروزي درخشاني ختم شده و در چنين روزي بعد از گذشت 17 سال از تهديد و تحريم 1+5 و كشورهاي غربي و آمريكا نسبت به دست برداشتن ايران از فناوري هسته اي و مطالبات ملت ايران اين پيام را دارد كه خط مقاومت در انقلاب اسلامي يك خط مقاومي است و دفاع همچنان در همه صحنه ها باقي است و پيروزي هم در نهايت در مقاومت است كه براساس الگوي اسلام كه منطق شفاف و روشني دارد حاصل مي شود.

نماینده مشهد در مجلس هشتم گفت: در يك چنين روزي آن هم در بغدادي كه مركز توطئه عليه ملت ايران در زمان حاكميت حزب بعث در عراق بود و روز فتح خرمشهر و دعوت كساني كه عراق را اشغال كردند با اين هدف كه براي هميشه در عراق باقي بمانند و از طرف ديگر كه جمهوري اسلامي مظهر مقاومت است در خاورميانه پيام هاي خيلي روشني دارد كه تاريخ گواه براين است كه خط مقاومت هميشه پيروز مي شود.

کریمی قدوسی افزود: اگر در بغداد اين ها در جهت اعتماد سازي ملت ايران قدم برندارند پيام شفاف و روشن تداوم خط مقاومت بر خواسته منطقي ملت ايران است و آنها نيز در نهايت مجبور خواهند شد كه با پرداخت هزينه هاي سنگيني اعتماد ملت ايران را بخواهند بدست بياورند كه شايد زمان را خيلي از دست بدهند و خسارت هاي سنگيني خصوصا به اقتصاد متزلزل غرب وارد بشود؛ اين ها در شرايطي بوقوع مي پيوندد كه اجلاس عراق در جهت اعتماد سازي ملت ايران گامي برندارد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ابراز داشت: نكته بارز، روشن و شفافي كه اين مذاكرات در پي رسيدن به آن هست اين است كه منطق جمهوري اسلامي يك منطق استوار برپايه يك مباني بوده است كه سرانجام به پيروزي مي رسد در برابر يك دنيايي كه اين منطق را برنمي تابد و قبول ندارد كه حقوق ملت ها را بايد دولت ها رعايت كنند و اين براي جهان امروز بخصوص كشورهاي منطقه مي تواند يك دريچه اميد بسيار روشني را بر روي آنها و بيداري اسلامي باز كند كه همچناني كه در تغيير روش هاي حكومت داري و مقابله با ديكتاتورهاي خودشان الگوي ايران را عمل كردند و به پيروزي رسيدند در ادامه هم از تحريم ها وتهديد هاي كشورهاي غربي نبايد هراسي به خود راه بدهند و بدانند كه اگر خط مقاومت و ايمان را براي ساختن كشورشان و رسيدن كشورشان براي رسيدن به جايگاه هاي علم و فناوري اين را ادامه بدهند به پيروزي مي رسند .

وی همچنین گفت: مقام معظم رهبري در ديدار اخير با آقاي نوري المالكي تاكيد كردند ملت عراق هم بايستي در اين مقطع تلاش كند جهاد علمي را در دستور كار خودش قرار دهد همچنان كه ملت ايران به موفقيت رسيده است.

نماینده مردم مشهد در پایان اظهار داشت: كشورهاي آزاد شده منطقه بايد ايمان داشته باشند كه در جهت علم و فناوري از نيرويي كه در اختيار دارند بهره ببرند و به جوانان و دانشمندان شان اميد بدهند و اميد ببندند تا انشاءالله شاهد يك كشورهاي مستقلي بدون نياز به دانشي كه در دست استعمارگران غربي است بتوانند كشور خودشان را اداره كنند، لذا پيام اين مذاكرات براي تحولات آينده منطقه بسيار بسيار پيام مهم و اثر گذاري خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها