کد خبر: ۵۶۲۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

بیست و یکم ماه مه، در پنجمین روز از برگزاری شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی کن فرانسه، فیلم «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی، کارگردان باسابقه ایرانی، به نمایش در آمد و پس از آن نشست مطبوعاتی این فیلم با پرسش خبرنگاران و پاسخ‌هاي‌ عباس كيارستمي برگزار شد.

«مثل يك عاشق» یک فیلم فرانسوی‌-ژاپنی است که در ژاپن فیلمبرداری شده است.

این فیلم داستان یک دختر دانشجو است که برای امرار معاش تن‌فروشی می‌کند و یکی از شب‌ها که او چندان مایل به این کار نیست، با پیرمردی که استاد دانشگاه است آشنا می‌شود.

كيارستمي در نشست مطبوعاتی فیلمش در کن در پاسخ به این‌که چرا طی سال‌های اخیر فیلم‌هایش را در خارج از ایران می‌سازد، گفت:‌ «در سال‌هاي اخير متاسفانه اتفاقي افتاده و من فيلم‌هايم را در خارج از ايران كار مي‌كنم و اين موضوع دليل رواني دارد.»

كيارستمي در بخش ديگري از نشست درباره‌ي شناختش از سينماي ژاپن گفت: دو گونه‌ سينماي ژاپن را مي‌شناختم، يكي مربوط به زماني مي‌شود كه تازه فيلم ديدن را شروع كرده بودم و در سينما تك ايران مجموع كار «اوزو» را ديدم و وقتي سال‌ها بعد دوباره آنها را ديدم بدون اين‌كه متوجه باشم، ديدم كه چقدر تحت تاثير آنها هستم.

همچنین كيارستمي در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي پايان‌بندي فيلم «مثل يك عاشق» گفت: فيلم نه شروع دارد و نه پايان، اما به شدت بر واقعيت‌ها استوار است و شما به عنوان تماشاگر كه هم شروع را مي‌شناسيد و هم پايان را، مي‌توانيد حدس بزنيد چه اتفاقي افتاده است.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که همزمان با برگزاری این نشست، فاطمه معتمدآريا، سيف‌الله صمديان، مجيد جوزاني و سيد غلامرضا موسوي از جمله سينماگران ايراني بودند كه در سالن محل برگزاری نشست حضور داشتند.

اما همزمان، پرویز جاهد، از واکنش سرد منتقدان سینمایی حاضر در کن، بعد از نمایش فیلم کیارستمی خبر داده که ممکن است بیانگر نارضایتی آنها از کار استاد کهنه کار سینمای ایران باشد.

به نوشته این منتقد سینمایی حاضر در کن، «برخی از آنها در نقدهای شفاهی خود نیز این نارضایتی را علنا بیان کردند اما هنوز نقدی درباره این فیلم منتشر نشده تا بیانگر دیدگاه رسمی آنها باشد.»

همچنین چند مخاطب فرانسوی فیلم مثل یک عاشق، در توئیتر خود از این فیلم انتقاد کرده‌اند و یکی از آنها نوشته‌ است که فیلم کیارستمی اولین فیلم «کمدی» و «مضحک» بخش مسابقه جشنواره است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها