کد خبر: ۵۶۱۶۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از سه‌شنبه شب آغاز خواهد شد، آنهم در شرایطی که دو تیم ایرانی سپاهان و استقلال در جدالی سخت و دشوار برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر قاره‌کهن باهم به رقابت خواهند پرداخت.
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار در شهرهای ابوظبی امارات و اصفهان آغاز می‌شود که طی آن تیم الجزیره امارات در ورزشگاه "محمد بن زاید ابوظبی" میزبان الاهلی عربستان است و سپاهان ایران در ورزشگاه خانگی خود پذیرای استقلال دیگر نماینده فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها خواهد بود.

یک ایرانی حذف می‌شود
سپاهان ایران در پایان مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با 13 امتیاز صدرنشین گروه C شد تا در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به حکم قرعه به مصاف تیم استقلال برود که با 11 امتیاز عنوان دوم جدول رده بندی گروه A را به دست آورد. بدین ترتیب سپاهان و استقلال تنها تیم‌های هموطنی هستند که در مرحله یک هشتم نهایی فصل 2012 لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند و از بین آنها یک تیم به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود خواهد کرد.

رقابت استقلال و سپاهان این بار در آسیا
سپاهان - استقلال؛ یک جدال سخت و حساس برای دو تیم که ربطی به شرایط امروز آنها در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. استقلال و سپاهان هرجا و در چارچوب هر مسابقاتی که با هم روبه‌رو شوند، برای برد بازی می‌کنند. این رقابت‌ها از سال‌ها پیش در لیگ برتر و جام حذفی ایران آغاز شده و امروز به لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. این اولین رویارویی دو تیم در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیاست.

بازی مرگ و زندگی آبی و زرد
سپاهان کمتر از دو هفته پس از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران و پشت سر گذاشتن همین تیم استقلال برای سومین سال پی در پی این بار در ورزشگاه فولادشهر برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا باید آبی پوشان تهرانی را از پیش رو بردارد. بازی این دو تیم که طی روزهای گذشته موجب جدال لفظی مدیران و مربیان دو تیم شده، آنقدر اهمیت دارد که بتوان آن را جدال مرگ و زندگی آنها در لیگ قهرمانان آسیا دانست.

ببر تا بمانی
این بازی برای علی فتح الله زاده و پرویز مظلومی هم بازی مرگ و حیات است. کهکشانی‌ها که با ادعای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران حضور یافتند، به عنوان سوم اکتفا کرده و با قهرمانی جام حذفی فصل 91 - 90 فوتبال ایران را به اتمام رساندند. زمانی که علی نظری جویباری، قائم مقام باشگاه استقلال نسبت به نتایج این تیم پرستاره در فصل گذشته ابراز نارضایتی می‌کند، مشخص است که عملکرد پرویز مظلومی مطابق انتظار نبوده و در صورت شکست مقابل سپاهان و وداع با لیگ قهرمانان، کار این مربی برای ماندن در جمع آبی پوشان دشوارتر خواهد بود.

شاید این آخرین بازی مظلومی و فتح الله زاده باشد!
مظلومی که فعلا فقط حمایت زبانی علی فتح الله زاده را به دنبال دارد، تنها با شکست سپاهان می‌تواند به تمدید قرارداد با آبی پوشان دلخوش باشد. از سوی دیگر شرایط فتح الله زاده هم چندان مطلوب نیست و اصلا مشخص نیست فصل آینده همچنان مدیرعامل باشگاه استقلال باشد یا خیر. با این اوصاف بازی فردا شب شاید آخرین حضور مدیرعامل و سرمربی استقلال در کنار این تیم باشد، آنها که فعلا حیات و ممات‌شان بسته به پیروزی آبی‌هاست!

جنگ روی سکوها
استقلال در فوتبال ایران تیمی پرطرفدارتر از سپاهان است و هرکجا با این تیم بازی کند، تعداد طرفدارانش بیش از زردپوشان اصفهانی خواهد بود. حتی پیش آمده که در ورزشگاه خانگی سپاهان هم تعداد تماشاگران این تیم کمتر از استقلال بوده است اما در بازی سه شنبه شب شرایط فرق می‌کند و به حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تنها 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر به تماشاگران استقلال تعلق بگیرد و باقی در اختیار تماشاگران سپاهان باشد. مدیران استقلال بدون توجه به این موضوع طی روزهای گذشته جنگی کلامی را با اصفهانی‌ها دنبال کرده‌اند که مشخص است، فرجامی برای آنها نخواهد داشت. به حکم نتیجه و عملکرد بهتر در مرحله گروهی سپاهان حق دارد از امتیاز میزبانی بهره برد و حمایت تام و تمام تماشاگرانش را به دنبال داشته باشد.

جنگ ستارگان 2
سپاهان و استقلال پرستاره‌ترین تیمهای فوتبال ایران هستند. رویارویی رحمان احمدی، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، محرم نویدکیا، "فابیو جانوآریو"، "برونو سزار" و ... از یک سو و سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، آرش برهانی و ... از سوی دیگر بازی سه شنبه استقلال و سپاهان را جذاب و تماشایی می‌کند و عنوان "جنگ ستارگان" را برازنده دیدار آنها.

این دو تیم در فصل 91 - 90 فوتبال ایران دوبار باهم روبه‌رو شدند که نتیجه هر دو بازی آنها تساوی یک بریک بود. این بار باید بازی آنها برنده داشته باشد و فقط یک تیم به جمع تیم‌های برار آسیا برسد.

محرم نویدکیا در آخرین برنامه 90 به صورت غیرمستقیم به برخی از بازیکنان استقلال تاخت. او با پیش کشیدن بحث رعایت سقف قرارداد در باشگاه سپاهان در فصل گذشته به انتقاد از بازیکنانی پرداخت که به زعم او با مطرح کردن بحث مشکلات خانوادگی از جمع زردپوشان اصفهانی جدا شدند. محرم از بازیکن خاصی نام نبرد اما با مرور گفتگوهای آن روزهای سیدمهدی رحمتی و خسرو حیدری می‌توان فهمید که منظور او این دو بازیکن بوده‌اند. آنها فردا تقابلی جذاب با کاپیتان کم حرف اما نکته بین سپاهان خواهند داشت.

- برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:
سه شنبه - 2/3/91
* الجزیره امارات - الاهلی عربستان، ساعت 20:15، ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی
* سپاهان ایران - استقلال ایران، ساعت 20:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

چهارشنبه - 3/3/91
* الاتحاد عربستان - پرسپولیس ایران، ساعت 22:40، ورزشگاه ملک عبدالله الفیصل جده
* الهلال عربستان - بنی یاس امارات، ساعت 22:40، ملک فیصل بن فهد ریاض

سه شنبه - 9/3/91
* آدلاید یونایتد استرالیا - ناگویا گرامپوس ژاپن، ورزشگاه هیندمارش آدلاید
* سئونگنام ایلهواچونمای کره جنوبی - بنیادکار ازبکستان، ورزشگاه تانچئون سئونگنام

چهارشنبه - 10/3/91
* اولسان هیوندای کره جنوبی - کاشیواریسول ژاپن، ورزشگاه اولسان مانسو اولسان
* گوانگجو اورگرانده چین - اف سی توکیوی ژاپن، ورزشگاه گوانگجو

منبع : مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها