کد خبر: ۵۶۱۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
این متن کامل پیامی است که رهبر کبیر انقلاب برای تجليل از رزمندگان اسلام و تبريك فتح خرمشهر صادر فرمودند؛ پیامی خطاب به همه ملت ایران که در آن روز غرق شادی و شعف بودند.
بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏

با تشكر از تلگرافاتى كه در فتح خرمشهر به اين جانب شده است، سپاس بى‏حد بر خداوند قادر كه كشور اسلامى و رزمندگان متعهد و فداكار آن را مورد عنايت و حمايت خويش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصيب ما فرمود. اين جانب با يقين به آنكه مَا النَّصْرُ إلّا مِنْ عِندِ اللَّهِ از فرزندان اسلام و قواى سلحشور مسلح، كه دست قدرت حق از آستين آنان بيرون آمد و كشور بقية اللَّه الاعظم- ارواحنا لمقدمه الفداء- را از چنگ گرگان آدمخوار كه آلتهايى در دست ابرقدرتان خصوصاً امريكاى جهانخوارند بيرون آورد و نداى «اللَّه اكبر» را در خرمشهر عزيز طنين‏انداز كرد و پرچم پر افتخار «لا اله الا اللَّه» را بر فراز آن شهرِ خرّم- كه با دست پليد خيانتكاران قرن به خون كشيده شده و «خونين شهر» نام گرفت- [بيافراشت‏] تشكر مى‏كنم. و آنان فوق تشكر امثال من هستند. آنان به يقين مورد تقدير ناجى بشريت و برپاكننده عدل الهى در سراسر گيتى- روحى لتراب مقدمه الفداء- مى‏باشند. آنان به آرم ما رَمَيْتَ إذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّه رَمى‏ «3» مفتخرند.

مبارك باد و هزاران بار مبارك باد بر شما عزيزان و نور چشمان اسلام اين فتح و نصر عظيم كه با توفيق الهى و ضايعات كم و غنايم بى‏پايان و هزاران اسير گمراه و مقتولين و آسيب ديدگان بدبخت كه با فريب و فشار صدام تكريتى، اين ابرجنايتكار دهر، به تباهى‏ كشيده شده‏اند، سرافرازانه براى اسلام و ميهن عزيز افتخار ابدى به هديه آورديد. و مبارك باد بر فرماندهان قدرتمند كه فرماندهان چنين فداكارانى هستند كه ستاره درخشنده پيروزيهاى آنان بر تارك تاريخ تا نفخ صور نورافشانى خواهد كرد. و مبارك باد بر ملت عظيم الشأن ايران اين چنين فرزندان سلحشور و جان بر كفى كه نام آنان و كشورشان را جاويدان كردند. و مبارك باد بر اسلام بزرگ اين متابعانى كه در دو جبهه جنگ با دشمن باطنى و دشمنان ظاهرى پيروزمندانه و سرافراز امتحان خويش را دادند و براى اسلام سرافرازى آفريدند.

و هان اى فرزندان قرآن كريم و نيروهاى ارتش و سپاهى و بسيج و ژاندارمرى و شهربانى و كميته‏ها و عشاير و نيروهاى مردمى داوطلب و ملت عزيز، هوشيار باشيد كه پيروزيها هر چند عظيم و حيرت‏انگيز است شما را از ياد خداوند كه نصر و فتح در دست اوست غافل نكند و غرور و فتح شما را به خود جلب نكند؛ كه اين آفتى بزرگ و دامى خطرناك است كه با وسوسه شيطان به سراغ آدم مى‏آيد و براى اولاد آدم تباهى مى‏آورد. و من با آنكه به همه شما اطمينان تعهد به اسلام دارم، لكن از تذكر، كه براى مؤمنان نفع دارد، بايد غفلت نكنم؛ چنانچه از نصيحت به حكومتهاى همجوار و منطقه دريغ ندارم. و آنان مى‏دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم، دولت و ملت پيروزمند ما از موضع قدرت سخن مى‏گويد. و من به پيروى از آنان به شما اطمينان مى‏دهم كه اگر از اطاعت بى‏چون و چراى امريكا و بستگان آن دست برداريد و با ما به حكم اسلام و قرآن كريم رفتار كنيد، از ما جز خير و پشتيبانى نخواهيد ديد. و شما بدانيد آن قدر كه ابرقدرتها از صدام، اين نوكر چشم و گوش بسته، پشتيبانى كردند از شماها كه قدرتهاى كوچك و حكومتهاى ضعيف هستيد پشتيبانى نمى‏كنند. و شما عاقبت اين جنايتكار و هم قطار جنايتكارش شاه مخلوع را به عيان ديده‏ايد. قدرتهاى بزرگ بيش از آنچه از شما استفاده نمايند از شما طرفدارى نمى‏كنند. و شماها را براى منافع خويش به هلاكت مى‏كشند. و من نصيحت برادرانه به شما مى‏كنم كه كارى نكنيد كه قرآن كريم براى برخورد با شما تكليف نمايد و ما به حكم خدا با شما رفتار كنيم. و يقين بدانيد كه امثال حسنى مبارك‏ مصرى و حسين اردنى و ديگر هم جنايتكارانِ آنان براى شما نفعى ندارند و دين و دنياى شما را تباه مى‏كنند. و اگر با نشستهاى خود بخواهيد طرح كمپ ديويد يا فهد را، كه مرده‏اند، زنده كنيد؛ كه ما خطر بزرگ براى كشورهاى اسلامى خصوصاً حرمين شريفين مى‏دانيم، اسلام به ما اجازه سكوت نمى‏دهد. و اين جانب در پيشگاه مقدس خداوند تكليف الهى خود را ادا نمودم. اكنون دست تضرع و دعا به سوى خالق يكتا بلند كرده و به قواى مسلح اسلام و فداكاران قرآن كريم و ميهن عزيز ايران دعا مى‏كنم، و سلامت و سعادت و پيروزى آنان را خواستار هستم.

سلام و درود بى‏پايان بر فرماندهان متعهد قواى مسلح و بر رزمندگان فداكار و بر ملت دلير ايران عزيز و سرشار از شاديها. و السلام على عباد اللَّه الصالحين.

روح اللَّه الموسوي الخمينى‏
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها