کد خبر: ۵۶۰۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
بازار طلا این روزها کم کم به رکود موقتی خرداد ماه نزدیک می شود و نزدیکی فصل امتحانات بازار طلا را به سوی بی رونقل فصلی سوق می دهد، و فعالان بازار سردی بازار را تا اوایل تابستان پیش بینی میکنند.
سایت طلا،نوسان قيمت هاي بازار طلا در هفته گذشته نيز ادامه داشت اما اين نوسان در آخر هفته روند افزايشي به خود گرفت.
 
در هفته گذشته نزول ارزش يورو در مقابل دلار و فروش عمده طلا، اين پايين رفتن قيمت طلا در سطح جهاني بود كه در همين راستا بهاي طلا نيز در بازار داخل تحت تاثير هر اونس طلا و نوسانات دلار داخل با افت و خيزهايي همراه بود.
 
بنابراين گزارش، در روز شنبه گذشته بهاي طلا در پايان معاملات هفتگي بر روي نرخ 1581 دلار و 40 سنت بسته شد كه به دليل رشد ارزش دلار در بازارهاي جهاني با ادامه نگراني ها نسبت به ادامه بحران اقتصادي در اروپا با افت همراه بود.
 
بهاي دلار در اين روز در بازار داخل تحت تاثير افت حدودا 11 دلاري هر اونس طلا و افت 30 توماني دلار داخل با كاهش 4500 توماني هر مثقال طلاي 17 عيار به 264 هزار و 800 و بهاي هر گرم طلاي 18 عيار با افت 1360 توماني به 60 هزار و 800 تومان رسيد كه در روز يكشنبه بعد از نوساناتي به نرخ 263 هزار و 200 تومان در هر مثقال رسيد.
 
بر پايه اين گزارش، در روز دوشنبه كه اولين روز معاملات هفتگي بازارهاي جهاني طلا بود قيمت هر اونس در بازار لندن به دليل بي ثباتي هاي سياسي در اروپا، ادامه شرايط نااميد كننده كشور يونان و تضعيف موقعيت يورو با كاهش 19 دلاري به 1562 دلار و 10 سنت رسيد اما بهاي طلا در بازار داخل بر خلاف جهاني آن با رشد ارزش دلار در مسير افزايش قرار گرفت و تا سطح 274 هزار و 500 تومان در هر مثقال و 63 هزار و 630 تومان در هرگرم بالا رفت.
 
اين گزارش مي افزايد، روز سه شنبه با تغييرات قيمتي دلار و افزايش ناگهاني ارزها بهاي طلا نيز در بازار داخل در نوسان بود و با توجه به نرخ 1668 توماني دلار و اونس 1563 دلاري، بهاي هر مثقال به 277 هزار و 800 تومان و قيمت هر گرم به 64 هزار و 130 تومان رسيد در اين روز اونس جهاني با احتمال گسترش بحران اقتصادي يونان به كشورهاي همجوار و احتمال خروج آن از اتحاديه اروپا، با كاهش ديگري روبرو و به كمترين بهاي خود پس از ماه دسامبر يعني 1549 دلار رسيد. هرچند در ادامه كار بازارهاي جهاني، بهاي طلا با افزايش همراه شد.
 
در روز چهارشنبه بازار طلا به خبرهاي منتشر شده از پايان اجلاس ايران با مقامات آژانس، واكنشي مثبت داشت و بهاي طلا با كاهش 10 هزار توماني در هر مثقال به 268 هزار تومان رسيد كه البته رشد دلار در جريان بازار، براي بازار طلا نوساني ديگر را رقم زد و بهاي طلا تا سطح 272 هزار تومان بالا آمد بهاي هر گرم طلاي 18 عيار به 62 هزار و 840 تومان رسيد. قيمت طلا در بازارهاي جهاني پس از نوسان و سقوط آن تا 1526 دلار در بعدازظهر به 1548 دلار رسيد كه افت ارزش يورو در مقابل دلار و رسيدن آن به پايين ترين ميزان خود و كشيده شدن سرمايه داران به سمت واحد پولي دلار به عنوان سرمايه اي امن موجب افت قيمت طلا شد.
 
شايان ذكر است، در روز پنج شنبه بهاي طلا چه در سطح جهاني و چه در سطح داخل افزايش يافت و بهاي هر اونس طلا به 1549 دلار و 40 سنت رسيد كه اين امر با حمايت اندك از سوي سرمايه داران از طلا و افزايش بهاي يورو حاصل شد هر چند به دليل ادامه بحران يونان اين افزايش بها كوتاه مدت بود.
 
در بازار تهران بهاي هر مثقال طلاي 17 عيار با توجه به رشد طلاي جهاني و ارزش دلار بر روي نرخ 276 هزار تومان و قيمت هر گرم طلاي 18 عيار بر روي 63 هزار و 710 تومان قرار گرفت.
 
گفتنی است بازار طلا این روزها کم کم به رکور موقتی خرداد ماه نزدیک می شود و نزدیکی فصل امتحانات بازار طلا را به سوی بی رونقل فصلی سوق می دهد، و فعالان بازار سردی بازار را تا اوایل تابستان پیش بینی میکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها