کد خبر: ۵۵۹۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
سیتنا - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر برنامه‎های حمایتی وزارت مطبوعش از پایگاه‎های خبری و اطلاع رسانی، تاکید کرد: به زودی برای این پایگاه‎ها پروانه‎ی فعالیت صادر می‎شود که این پروانه همچون پروانه‎ی فعالیت روزنامه‎ها به عنوان پروانه‎ی شغلی و کاری این پایگاه‎ها تلقی خواهد شد.

«محمد جعفر محمدزاده»  در مورد برنامه‎های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایگاه‎های خبری در راستای پیاده سازی شبکه‎ی ملی اطلاعات، گفت: یکی از برنامه های وزارت ارشاد از ثبت پایگاه‎های اطلاع رسانی این بود که بتوانیم حمایت‎هایی در روند ملی شدن اینترنت از پایگاه های اطلاع رسانی و خبری انجام دهیم، که مهم ترین آنها، حمایت‎هایی برای استفاده از هاست و سرور داخلی برای پایگاه های اطلاع رسانی و انتقال هاست و سرور این پایگاه‎ها به داخل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعضا کمک‎های در قالب کمک‎های یارانه‎ای به مطبوعات کشور اختصاص می دهد، از این رو به این فکر افتادیم که بتوانند کمک‎هایی از این قبیل نیز برای پایگاه های اطلاع رسانی و خبری داشته باشیم که بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی افزود: در این راستا همکاران ما در مرکز رسانه‎های دیجیتال مشغول فعالیت‎هایی هستند تا بتوانند در این روند ما را یاری دهند.

محمدزاده در تشریح این روند تصریح کرد: در قدم اول این رسانه‎ها باید شناسنامه دار شوند تا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی شوند و پس از آن پروانه‎ی فعالیت بگیرند. بعد از انجام این مراحل ما می‎توانیم به این رسانه ها کمک‎های لازم را ارائه نماییم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیتنا در مورد مجوزهای فعلی صادر شده برای پایگاه های خبری، گفت: این مجوزها فقط یک گواهی ثبت هستند، ولی طی این هفته اطلاعیه‎ای صادر خواهد شد که کسانی که فعالیت‎های ارتباط جمعی انجام می دهند موظف می شوند تا با حضور در وزارت ارشاد پروانه‎ی فعالیت خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: پروانه‎ی فعالیتی که ارائه می شود همچون پروانه‎ی فعالیت روزنامه‎ها به عنوان پروانه‎ی شغلی و کاری این پایگاه‎های خبری و اطلاع رسانی تلقی خواهد شد که این مراحل تا پایان سال ۹۱ باید به انجام برسد و حتما همین طور خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها