کد خبر: ۵۵۸۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته پارالمپیک با حضور درجلسه کمیته رسانه ای اعزامی به بازی‌های پارالمپیک مطالبی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران پارالمپیکی پس از کسب مدال معمولاً فراموش می‌شوند و توجه چندانی به آنها نمی‌شود، اظهار داشت: سعی کردیم با برگزاری همایشی با حضور مدال‌آوران پارالمپیک‌های قبلی که اول خرداد برای تجلیل از آنها برگزار می‌شود به نوعی از آنها قدردانی کنیم، چرا که زحمات بسیاری در این مدت متحمل شده‌اند.

رئیس کمیته پارالمپیک خاطرنشان کرد: قصد نداریم از همایش‌های مرسومی که در کشور برگزار می‌شود الگوبرداری کنیم و هدف ما تنها سخنرانی نباشد. نمی‌خواهیم با فرهنگ امروزی سوم خرداد را به نمایش بگذاریم، بلکه می‌خواهیم با فرهنگ همان روز سوم خرداد را به نمایش بگذاریم.

خسروی‌وفا ادامه داد: شاید جامعه ما با مدال‌آوران فعلی آشنایی داشته باشند، اما شاید خود ما هم چهره مدال‌آوران پارالمپیک سئول را به خاطر نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن برنامه‌هایی داشتیم، تصریح کرد: برای تمامی ورزشکاران زن لوح تقدیر ارسال کردیم و حتی برای همسر، خواهر و مادر ورزشکاران مرد نیز جوایز و هدایایی به رسم یادبود ارسال کردیم.

رئیس کمیته پارالمپیک افزود: امیدواریم همایش اول خرداد را پیش از هر پارالمپیک داشته باشیم چون این موجب افزایش انگیزه ملی‌پوشان خواهد شد.

خسروی‌وفا از پرداخت کمک‌هزینه حج به ورزشکاران پارالمپیکی خبر داد و افزود: از ورزشکاران دعوت شده به همایش اول خرداد برای انتقال تجربیات خود به فدراسیون جانبازان و معلولین استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مقامات کشور به این همایش دعوت خواهند شد؟ گفت: از رئیس مجلس برای حضور در این همایش دعوت کردیم که وی به دلیل مشغله کاری عذر خواست، اما وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک به این همایش خواهند آمد؛ رؤسای فدراسیون‌هایی که رشته‌های آنها در ورزش معلولین و جانبازان فعال و مدال‌آور است نیز دعوت شده‌اند.

رئیس کمیته پارالمپیک در مورد مسائل مالی فدراسیون جانبازان و معلولین عنوان کرد: خوشبختانه مشکل مالی نداریم و تنها فدراسیونی هستیم که همواره ادعا می‌کنیم با مشکل مواجه نیستیم و حقوق ملی‌پوشان از اردیبهشت سال 90 به بعد قطع نشده است و اردوهای تیم ملی به طور مرتب پیگیری شده است.

خسروی‌وفا ادامه داد: ورزشکارانی که در گذشته فعالیت داشته‌اند؛ بدون هیچ چشمداشتی و بدون حقوق و پاداش با تعصب خاصی کار کرده‌اند و اگر انصاف را رعایت کنیم، باید بگویم عملکرد آنها بسیار بهتر از ورزشکاران امروزی بوده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا از مقامات سیاسی در بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا می‌کنند؟ بیان کرد: به دلیل شرایط خاص سیاسی کشور میزبان،‌ مقامات سیاسی با کاروان ایران در این رقابت‌ها حضور نخواهند داشت.

رئیس کمیته پارالمپیک در خصوص جوایز ورزشکاران پارالمپیکی و انتقاد برخی از این ورزشکاران به دلیل کافی نبودن جوایز آنها نیز گفت: تا پیش از بازی‌های پارالمپیک پکن اختلاف جوایز میان ورزشکاران معلول و سالم بسیار بود، اما برای پارالمپیک پکن با دستور رئیس‌جمهور تعداد سکه‌های ورزشکاران معلول افزایش پیدا کرد.

خسروی‌وفا ادامه داد: برای بازی‌های آسیایی نیز قرار شد تعداد جوایز ورزشکاران معلول با ورزشکاران سالم برابر شود که اینگونه هم شد و دیگر فکر نمی‌کنم که این جوایز کمتر شود و همواره برابر خواهد بود.

وی در خصوص لباس ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک خاطرنشان کرد: ما 12 سال است که برای حضور روی سکو لباس واحد داریم که شامل لباس سفید با پرچم ایران است که در سال جاری نیز همین لباس را ورزشکاران پارالمپیکی بر تن خواهند کرد. یک لباس فرم ملی نیز طراحی کردیم. به طورکلی تمام کارهای مربوط به اعزام را تا پایان سال 90 نهایی کردیم.

رئیس کمیته پارالمپیک در مورد پیشگیری از اینکه دوپینگ ورزشکاران جانبازان و معلول مثبت اعلام شود گفت: برای نخستین بار با هزینه خودمان مکمل برای ورزشکاران جانبازان و معلولین تهیه کرده‌ایم که کار بسیار خطرناکی بود، اما گفتیم که این کار بهتر از این است که ورزشکاران مکمل‌های ارزان‌قیمت تهیه کنند و در این صورت با مشکل مواجه می‌شدیم.

خسروی وفا عنوان کرد: ما کارهای ابتدایی را انجام دادیم و قاعدتاً نباید تست دوپینگ ورزشکاران مثبت اعلام شود، مگر اینکه بدون هماهنگی با پزشک دارو مصرف کنند، بنابراین کاری کردیم که تست دوپینگ ورزشکاران به هیچ عنوان مثبت اعلام نشود.

رئیس کمیته پارالمپیک در خصوص احتمال رویارویی ورزشکاران پارالمپیکی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما قبل از شروع مسابقات برنامه‌ بازی‌های ملی‌پوشان را مورد بازبینی قراردادیم و به جرأت می‌توانم بگویم که به احتمال 99 درصد ورزشکاران ما با نمایندگان اسرائیلی روبه‌رو نخواهند شد و آن یک درصد نیز در یک ماه آینده مشخص خواهد شد و اگر احتمال دهیم ورزشکاری با نمایندگان رژیم صهیونیستی مواجه می شود وی را به پارالمپیک اعزام نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها