کد خبر: ۵۵۶۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

علیرضا معاف کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به گفت‌وگوی روزنامه شرق با مهرداد عمادی کارشناس ثابت و ضد انقلاب بی‌بی‌سی فارسی، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این اقدام متاسفانه در دوره دوم خرداد توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب باب شد و روزنامه صبح امروز این کار ناصواب و غلط را آغاز کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه روزنامه صبح امروز در سال 77 گفت‌وگویی با عناصری از بی‌بی‌سی انجام داد، تصریح کرد: چنین اقدامی صددرصد اشتباه و غلط است و باید وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی آن با این مسئله برخورد کند؛ چراکه اگر واکنشی صورت نگیرد، تبدیل به یک رویه می‌شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه طی چند سال اخیر عده‌ای می‌خواهند قبح این کار را بشکنند، افزود: اما اکثر رسانه‌ها با این امر مخالف می‌کنند.

معاف بر همین اساس، مهرداد عمادی را کارشناس ثابت BBC عنوان کرد که در مسئله فتنه و سایر  ماجراهای کشور ما، خط بغض، عناد و دشمنی‌اش را با مردم، دولت و حکومت به شکل واضح نشان داده است و گفت: گفت‌وگو با چنین کارشناسی نشان می‌دهد که نوعی پیوستگی و دلبستگی بین برخی رسانه‌های داخلی و خارجی وجود دارد.

سردبیر سیاسی نشریه 9 دی با تاکید بر اینکه برخی در وزارت ارشاد و بعضی از سیاسیون چشم خود را بر روی این موارد بسته‌اند یا نمی‌بینند، اظهار داشت: این پیوند عمیق برخی رسانه‌های داخلی با عناصر خارجی جای تاسف دارد.

وی بر همین اساس به آیه‌ای از قرآن کریم در این زمینه اشاره و اضافه کرد: باید این هشدار را به برخی سیاسیون و وزارت ارشاد داد که جریان رسانه‌ای و سیاسی یهود و نصارا که از تجلی‌های جدی آن بی‌بی‌سی و بی‌بی‌سی فارسی است راضی نمی‌شوند مگر اینکه حرف آنها تکرار شود.

معاف تأکید کرد: منتظریم وزارت ارشاد واکنش جدی به این مسئله نشان داد؛ اولین و بدیهی‌ترین کار روزنامه شرق نیز عذرخواهی است و باید برخوردهای قانونی و قضایی لازم نیز صورت گیرد و اگر وزارت ارشاد با این قضیه برخورد نکند، دادستانی عمومی باید واکنش نشان دهد تا تبدیل به یک رویه نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مصاحبه با یک کارشناس سیاسی و بین‌المللی که سابقه هتاکی به نظام جمهوری اسلامی را ندارند مثل نوآم چامسکی اشکالی ندارد، تصریح کرد:  اما این فردی که روزنامه شرق با او گفت‌وگو کرده سابقه هتاکی به رهبری، رئیس‌جمهور، مسئولان نظام و مردم را دارد.

وی با تأکید بر اینکه مهرداد عمادی در فتنه 88 و وقایع پس از آن کارنامه سیاهی دارد، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد باید برخورد جدی در این زمینه داشته باشد، هرچند فکر می‌کنم تیم آقای محمدزاده نشان داده اراده چنین کاری را ندارد؛ از این رو دادستانی و مدعی‌العموم باید به این پرونده رسیدگی کند.

به گزارش فارس، روزنامه شرق اولین بار نیست که دست به انتشار چنین مطالبی می‌زند، بلکه چند سال پیش نیز این نشریه به دلیل انتشار مصاحبه‌ای با ساقی قهرمان از عناصر مخالف نظام جمهوری اسلامی که به فساد اخلاقی نیز مشهور است، از سوی مدعی‌العموم توقیف شده است.

مهرداد عمادی که عنوان جعلی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا را به کار می‌برد، از اصلی‌ترین مخالفان نظام جمهوری اسلامی است که در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های بیگانه به شدت از ادامه و تشدید تحریم ایران در عرصه بین‌المللی دفاع می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها