کد خبر: ۵۵۴۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
رییس سازمان صدا و سیما مجموعه سریال مختار با دوبله عربی را به رسم یادبود به وزیر فرهنگ عراق اهدا کرد.
فارس، عزت‌الله ضرغامی نیز در این دیدار با اشاره به تاثیرگذاری فیلم و سریال های ایرانی، درک ارزش و اهمیت فرهنگ در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه های استکبار را ضروری خواند.

رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با مقامات کشور عراق، سریال «مختارنامه» را به آن‌ها هدیه داد.

سعدون دلیمی، وزیر گردشگری عراق در این دیدار از راه‌اندازی مرکز فرهنگی ایران در عراق استقبال کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای مهم و فاخری در زمینه تولید برنامه‌های تلویزیونی داشته و دارد گفت: شبکه‌های تلویزیونی عراق نیازمند انتقال تجارب موفق ایران هستند.

وی همچنین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد برای ارتقاء سطح کارشناسان و برنامه‌سازان عراقی دوره های آموزشی برگزار کند.

عزت‌الله ضرغامی نیز در این دیدار با اشاره به تاثیرگذاری فیلم و سریال های ایرانی، درک ارزش و اهمیت فرهنگ در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه های استکبار را ضروری خواند.

وی گفت: اکنون ایران با 160 شبکه تلویزیونی و رادیویی در حال انعکاس و نشر پیام مسلمانان و انقلاب اسلامی در جهان است.

ضرغامی به شیطنت برخی رسانه‌های منطقه که با نظام سلطه همسو هستند اشاره کرد و افزود: رسانه های دو کشور باید به گونه‌ای عمل کنند که روابط میان ملت های ایران و عراق بیش از پیش تقویت شود.

ضرغامی گفت: رسانه ملی آمادگی دارد فیلم‌ها و سریال‌های دوبله شده به زبان عربی را برای استفاده در شبکه های عراق ارائه دهد.

رییس سازمان صدا و سیما مجموعه سریال مختار با دوبله عربی را به رسم یادبود به وزیر فرهنگ عراق اهدا کرد.

دیدار با وزیر گردشگری عراق نیز از دیگر برنامه‌های رییس سازمان صدا و سیما در سفر به عراق بود.

لواء سمیسم توانمندی های متخصصان ایرانی در مرمت و نگهداری آثار باستانی و کتب خطی را بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت: نیازمند انتقال این تجارب به کارشناسان عراقی هستیم.

ضرغامی نیز با اشاره به مشترکات عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: بخش اعظم تمدن بشری در سرزمین های ایران و عراق بوده است و آماده ارائه هرگونه تجربیات کارشناسی در زمینه حفظ و نگهداری از این گنجینه عظیم تاریخی هستیم.

سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در دیدار با آقای ضرغامی تجربه جمهوری اسلامی ایران در بعد رسانه‌ای را نمونه توصیف کرد و گفت: ایران می‌تواند انحصار در بخش‌های اطلاع‌رسانی و تجهیزاتی را بشکند.

در این دیدار به تلاش برخی شبکه‌های عربی برای آلوده کردن فضای رسانه‌ای اشاره و بر ارائه مناسب پیام‌ها به مخاطبان در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی تأکید شد.

ضرغامی گفت: رسانه ها باید بگونه ای عمل کنند که زبان عموم مردم باشند زیرا صرفاً با این شیوه میتوان بیشترین و مؤثرترین ارتباط را با جامعه بزرگ مخاطبان فراهم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها