کد خبر: ۵۵۴۵۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
سال گذشته حدود ۲۲ میلیارد تومان با مجموعه دفاعی کشور همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی وجود داشته و امسال نیز در نظر است این همکاری تا حدود پنج برابر افزایش یابد.
پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش قراردادهای مشترک علمی و تحقیقاتی دانشگاهها با مجموعه دفاعی کشور تا ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت "کامران دانشجو" در جمع پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ میلیارد تومان با مجموعه دفاعی کشور همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی داشتیم و امسال نیز در نظر داریم این همکاری را تا حدود پنج برابر افزایش دهیم.
وی در این نشست که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در آن حضور داشت از سردار وحیدی به دلیل اعتمادش به دانشگاه و دانشگاهیان و ایجاد ارتباط میان مجموعه دفاعی کشور و دانشگاه ها تشکر و قدردانی کرد.
دانشجو یادآور شد: حدود دو هزار طرح مشترک بین دانشگاه و حوزه دفاعی تعریف کرده ایم که که اگر این مهم نهادینه شود، دانشگاه و بخش دفاعی و صنعت کشور از این مساله سود می برند و از همه مهمتر اینکه این امر موجب افزایش اقتدار و عزت کشور می شود.
وی اعتماد سازی را مهمترین مساله در ارتباط بین دانشگاه و صنعت دانست و گفت: اگر این اعتماد سازی مخصوصا بین صنایع دفاعی و دانشگاه ها صورت گیرد بقیه موارد و موضوعات، قابل حل خواهد بود. وزیر دفاع نیز در این نشست گفت: عملکرد وزارت علوم به عنوان محور اولویت در توسعه علوم و اندیشه‌های نوین به عنوان عملکردی مناسب در کشور مطرح است. سردار "احمد وحیدی" افزود: ما در حوزه دفاع باید در مرز تکنولوژی نوین حرکت کنیم و این مهم بدون یک کار شبکه ای گسترده و همکاری با مراکزی همچون دانشگاهها و وزارت علوم محقق نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها