کد خبر: ۵۴۹۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
"سليم حربا"در گفت وگو با العالم با اشاره به اقدامات تروريستي اخير در سوريه گفت:گروه هاي مسلح مورد حمايت كشورهاي منطقه و محافل بين المللي را، به هدف قرار دادن دولت و وحدت ملي در سوريه متهم كرد.

حربا با اشاره به افزايش اقدامات تروريستي مورد حمايت برخي كشورهاي منطقه و محافل بين المللي افزود: آمريكا براي هدف قراردادن گروه هاي مقاومت اجازه داده است تا اين اقدامات در سوريه، عراق و لبنان اجرا شود.

وي افزود: آثارصدمه هايي كه انفجارهاي تكفيري هاي قطري و سعودي و عوامل صهيونيسم به سوريه زده اند، هنوز باقي مانده است و واكنش مردم سوريه به اين جنايت انساني، پايبندي به وحدت ملي و انتخاب گزينه استراتژِيك يعني اصلاحات است.

حربا اظهار داشت: اين انفجارها وحدت ملي، طرح كوفي عنان براي حل بحران سوريه و برنامه اصلاحات دولت را هدف قرار داده است.

اين كارشناس سوري گفت: گروه هاي مسلح و تروريست كه عرصه هاي سياسي و اقتصادي سوريه را هدف قرار داده اند به دنبال اجراي برنامه هاي برخي كشورهاي منطقه و محافل بين المللي هستند.

وي تاكيد كرد: بايد ميان گروه هاي مسلح و تروريستي داراي انديشه تكفيري جاهلي و مخالفان ملي گراي سياسي كه به دنبال دموكراسي و آزادي هستند، تفاوت قائل شد زيرا تروريسم در صدد از بين بردن وطن با مداخله نظامي نيروهاي خارجي است.

كارشناس سوري بيان اين كه گروه هاي مسلح و تروريسم، مخالفان ملي گراي سياسي و همچنين حكومت سوريه را باهم هدف قرار داده اند، گفت: هم اكنون مردم سوريه براي مقابله با تروريست هايي كه در صدد غلبه بر اراده دولت و ملت هستند، با مسوولان و ارتش بيش ازپيش متحد شده اند.

در دو انفجار تروريستي روز پنجشنبه (21 ارديبهشت) در دمشق 60 نفر كشته و دست كم 372 نفر مجروح شدند.

انفجار دو خودرو در دمشق در محله شلوغ و پر رفت و آمد كه توسط دو فرد انتحاري هدايت مي شد، حاوي نزديك به يك تن مواد منفجره بود ، كه براثر آن خسارات بسياري به ساختمان ها و تاسيسات اطراف، خودروها و عابران نيز وارد شد.

اين دو انفجار شديد كه به فاصله يك دقيقه از هم در جنوب دمشق صورت گرفت، شديدترين انفجارها از زمان آغاز بحران در اين كشور بود و صداي آن در همه پايتخت شنيده شد به طوري كه مناطق وسيعي از دمشق را لرزاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها