کد خبر: ۵۴۹۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

فارس به نقل از پرس تی وی ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا از احتمال درخواست کمک از  ارتش برای مقابله با اعتراضات خشونت بار مخالفان علیه سیاست های اقتصادی دولت این کشور خبر داد.

مونتی روز یکشنبه سطح هشدار  امنیتی در برخی از اماکن حساس ایتالیا، را به منظور مقابله با خشونت های اخیری که به گفته وی به کشور ضربه می زند، افزایش داد.

آنا ماریا کانسلیری، وزیر کشور ایتالیا نیز روز یکشنبه اعلام کرد، در حال بررسی دخالت ارتش برای محافظت از برخی اماکن حساس است

وی افزود: «در هفته های اخیر، چندین حمله به ادارات جمع آوری مالیات صورت گرفته است. من می خواهم به مردم یادآوری کنم که حمله به ادارات مالیات به منزله حمله به دولت است.»

وی اضافه کرد: «ارتش می تواند برای محافظت از ساختمان هایی که ممکن است هدف اعتراضات خشونت بار قرار گیرند، مورد استفاده واقع شود. خطر افزایش این حملات وجود دارد. این وضعیت نیازمند اقدام جدی است.»

روز یکشنبه، دو نارنجک دست ساز به سمت ادارات جمع آوری مالیات در لیوورنو و توسکانی پرتاب شد و موجب آسیب شدید نمای جلوی این ساختمان ها شد. به علاوه، یک بسته پستی حاوی بمب، نیز روز جمعه به ساختمان مرکزی ادارات مالیات در رم ارسال شد، که البته منفجر نشد.

اوایل ماه جاری، یکی از مدیران بلندپایه گروه مهندسی هسته ای دولت ایتالیا از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. یک گروه مخالف ایتالیایی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ایتالیا در طی 6 ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن مونتی به عنوان نخست وزیر و اتخاذ اقدامات ریاضتی سخت گیرانه  که برای پیشگیری از ورشکستگی این کشور انجام می گیرد، شاهد موج جدیدی از حملات بوده است. بسته سه ساله اقدامات ریاضتی شامل کاهش میزان بودجه ، تجدید نظر در مبلغ حقوق های بازنشستگی و افزایش مالیات ها به ارزش 30 میلیارد یورو خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها