کد خبر: ۵۴۹۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
کشته شدن 30 عضو القاعده در حملات مختلف و رایزنی رئیس جمهور یمن و مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور مبارزه با تروریسم از آخرین اخبار یمن به شمار می رود.
الجزیره نوشت: نیروهای دولتی یمن روز گذشته با پشتیبانی جنگنده ها و سلاح های سنگین پایگاه های القاعده در جنوب یمن را بمباران کردند.

بنا بر اعلام مسئولان امنیتی یمن، در این حملات دستکم 30 عضو القاعده کشته شدند. به گفته شاهدان عینی، این حملات باعث شد افراد مسلح القاعده در استان ابین پا به فرار بگذارند.

منابع امنیتی یمن اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور در 2 جبهه شرقی و غربی شهر زنگبار و منطقه "الکود" به حملات خود علیه القاعده ادامه خواهند داد.

خبرگزاری رسمی یمن نیز گزارش داد که "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور این کشور روز گذشته با "جان برینان" معاون رئیس جمهور آمریکا در امور مبارزه با تروریسم در صنعاء دیدار کرد.

مبارزه با القاعده و پیشرفت ارتش یمن در سرکوب این شبکه تروریستی محور گفتگوها در این دیدار بود. هادی خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا برای رسیدن یمن به ساحل آرامش و طی کردن مرحله انتقالی ضروری است.

برینان نیز بر حمایت واشنگتن از روند سازش در یمن و اجرای کامل طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

وی از تمامی طرف های سیاسی یمن خواست که برای خروج این کشور از بحران کنونی مسئولیت پذیر باشند و در این رابطه تصمیمات بین المللی قاطعی برای مقابله با کسانی که مانعی بر سر راه حل بحران یمن محسوب می شود اتخاذ خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها