کد خبر: ۵۴۸۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

آیت‌الله محمدحسن اختری در حاشیه همایش رسالت جهانی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) رسالت حمایت و پشتیبانی از مسلمانان و پیروان اهل‌بیت (ع) را دارد و ایجاد زمینه‌های ارتباط خوب بین مسلمان با یکدیگر و حتی با کشورهای غیراسلامی در اولویت کاری است.

وی با بیان اینکه نشر معارف اسلامی در توسعه اندیشه بارور اسلامی بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد، افزود: از اهداف اصلی مجمع جهانی اهل بیت تبیین و ترویج معارف اسلام اهل‌بیت و قرآن کریم است که در دنیا به آن توجه جدی شده و کشورهای اسلامی نیز از حرکت این مجمع استقبال کرده‌اند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ابراز داشت: در کنار انتشار کتاب‌های مختلف به 40 زبان زنده دنیا مجمع جهانی اهل‌بیت بیش از 15 مجله منتشر کرده و در اغلب کشورها نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به توزیع آنها کرده است.

اختری بیان داشت: در برخی از کشورها نیز با پشتیبانی‌ آنها انتشار کتاب و مجله به زبان آن کشورها مد نظر قرار گرفته و در این حوزه برخی از مشکلات مرسوم نیز برطرف شده است.

وی به فعالیت خبرگزاری ابنا متعلق به مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اشاره کرده و گفت: در این خبرگزاری نیز مطالب ارزشمندی به 10 زبان دنیا انتشار یافته و اغلب ملت‌های اسلامی از اخبار و اطلاعات این خبرگزاری استفاده می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه به راه‌اندازی دانشگاه اهل‌بیت نیز اشاره کرد و افزود: برای پرورش کادرهای ارزشمند در این دانشگاه اقدام جدی انجام شده و ما از کشورهای مختلف دانشجویانی با قابلیت و ظرفیت ممتاز را بر گزیدیم تا بتوانیم با تربیت در این دانشگاه آنها را به عنوان مبلغان دین اسلام و تشیع داشته باشیم.

اختری در ادامه به خیزش‌های اسلامی در منطقه و ضرورت ارتباط گیری و گسترش روابط با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته یا در حال گسترش است ما ارتباط‌مان را تقویت کردیم و از طریق علمای اهل سنت و همچنین برقراری تعامل و ارتباط با احزاب اسلامی در تلاش هستیم ترویج معارف ارزشی اسلام کنیم.

وی یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های این مجمع را ترویج و نشر معارف ناب اهل بیت بدون کوچک‌ترین خدشه اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: هرچند بسیاری از دشمنان اسلام کوشیده‌اند علیه مکتب اسلام توطئه کرده و افترا و تهمت ناروا بزنند اما با درک شرایط ویژه و بهترین شیوه‌ها در مقابله با این شیطنت‌ها آستین بالا زده‌ایم.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پایان یکی از مهمترین این مبانی را بحث شبهه افکنی در مسایل دینی، معرفتی و ارزشی اسلام توصیف کرد و افزود: امسال بخشی از توان و نیروی خود را صرف پاسخگویی به شبهات قرارداده‌‌ایم تا حقایق بیشتر برای امت اسلامی روشن و مبرهن شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها