کد خبر: ۵۴۷۵۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: برخی از نمایندگان مجلس و وزرا برای مربیان تیم جور می‌کنند.
ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با فارس در مورد وضعیت همکاری‌اش با مس کرمان گفت: مدیران باشگاه از من برنامه خواسته‌اند اما هنوز به آنها برنامه نداده‌ام. سه ماه با باشگاه مس کار کرده‌ام و زمانی این تیم را تحویل گرفتم که در رده پانزدهم جدول بود و در 8 بازی پایانی امیدی به بقایش در لیگ برتر هم نبود.

وی اضافه کرد: مس از این 8 بازی باید 4 باخت می‌آورد که ما فقط یک شکست داشتیم که مستحق آن هم نبودیم. در نهایت تیم را در رده نهم جدول تحویل دادم و از 24 امتیاز ممکن 13 امتیاز گرفتم. به همین دلیل خیلی تمایل ندارم به مدیران باشگاه مس برنامه بدهم زیرا آنها شیوه کار من و رفتارم را در این سه ماه دیده‌اند. این در حالی است که به ماندن در مس تمایل دارم.

قاسمپور تاکید کرد: رابطه خوبی با مدیران باشگاه مس داشتم و آنها نیز در این مدت تمام تلاششان را برای کمک به تیم کردند. با سعد محمدی، داوری، واحدی و گنجعلی‌خانی رابطه خوبی داشتم. آنها برای تیم کارهایی کرده‌اند که شاید در تیم‌های بالای جدول هم چنین کارهایی انجام نشد. بازیکنان هم مردانه تلاش کردند و جنگیدند تا تیم در لیگ برتر بماند و از آنها نیز تشکر می‌کنم.

این مربی با اشاره به وضعیت تیم مس در رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: در هشت دیداری که سرمربی تیم مس بودم در هر بازی حداکثر سه چهار بازیکن کلیدی را نداشتم. مربیان گذشته نیز 9 بازیکن را به دلایل مختلف اخراج کرده بودند بازیکنانی که می‌توانستند ببه تیم کمک کنند. با همه این شرایط فکر نمی‌کنم در تیم مس بد نتیجه گرفته باشم. به همین دلیل می‌گویم تمایل ندارم برنامه بدهم.

قاسمپور افزود: در  فصل گذشته دو تیم را از سقوط به دسته اول نجات دادم که اولین تیم داماش گیلان بود که آن را در مکان شانزدهم تحویل گرفتم و هفتم تحویل دادم. بروید ببینید داماش بعد از جدایی من چند امتیاز گرفت. مس کرمان را هم در وضعیت خوبی تحویل دادم. با چنین شرایطی بازهم باید برنامه بدهم؟

وی در مورد اینکه تصور می‌کند برنامه خواستن از او نوعی رفع تکلیف مدیران باشگاه مس است، به فارس گفت: نمی‌‌خواهم از این کلمه استفاده کنم اما می‌گویم من چه کاری در تیم مس باید می‌کردم که انجام ندادم؟ به هر حال مدیران باشگاه هم حق طبیعی‌شان است که می‌خواهند برنامه داشته باشند. هرچند معتقدم خیلی ملاک انتخاب مربی در فوتبال ما برنامه کاری مربی نیست. در برخی تیم‌ها شاهد بوده‌ام مربی‌ای انتخاب شده که حتی یک برگ کاغذ برنامه هم نداده است در حالی که دیگر مربیان برنامه داده بودند.

قاسمپور در مورد اینکه ظاهرا مدیران باشگاه مس بین انتخاب او و قلعه‌نویی مردد هستند، عنوان کرد: حق طبیعی باشگاه است که برای سال آینده خود برنامه ریزی کند. من چون خیلی در مسایل مالی مته به خشخاش نمی‌گذارم و دنبال مبالغ سنگین نیستم به چشم نمی‌آیم اما مربیانی که مبالغ سنگین طلب می‌کنند و با خودشان یک گردان آدم به هر تیم می‌برند بیشتر در چشم هستند. مثالی می‌زنم؛ من دوستی داشتم که بوتیک داشت. او پیراهن 5 هزار تومانی را با اتیکت قیمت 35 هزار تومانی در ویترین می‌گذاشت و پیراهن 35 هزار تومانی را با قیمت 7 هزار تومان می‌فروخت و می‌گفت مردم پیراهن 35 هزار تومانی را بیشتر می‌خرند.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم هر چیز گرانقیمتی مرغوب‌تر است و به گران خریدن عادت کرده‌ایم. بروید ببینید برخی باشگاه‌ها چه پول‌های کلانی به بازیکنان ایرانی و خارجی داده‌اند که حتی 4 بازی هم از آنها استفاده نکرده‌اند.

سرمربی مس کرمان با اشاره به دخالت برخی سیاسیون در ورزش تصریح کرد: در فوتبال ما برخی از نمایندگان مجلس و وزیر و وزرا برای ما مربیان تیم پیدا می‌کنند و سفارش برخی مربیان را می‌کنند. همین اتفاق دو سال پیش برای من افتاد و در حالی که با یک باشگاه به توافق مالی رسیده بودم و قرار بود روز شنبه برای عقد قرارداد به آن شهر بروم یکباره دیدم که جمعه صبح نام مربی دیگری اعلام شد.

قاسمپور ادامه داد: بعدها وقتی یکی از اعضای هیئت مدیره آن باشگاه را دیدم گفت که مسئله خودی و غیرخودی بود و یکی از مسئولان کشوری آن مربی را معرفی کرد. در این فوتبال نماینده مجلس و وزیر به تیم‌ها سرمربی معرفی می‌کنند بنابراین در چنین فوتبالی خیلی ملاک انتخاب مربیان ارایه برنامه نیست.

سرمربی مس کرمان در مورد اینکه به مسئولان باشگاه فهرست خرید بازیکن داده که آنها ایوان پتروویچ را جذب کرده‌اند، گفت: فهرست خریدی به باشگاه‌ نداده‌ام اما در همان زمان که در جریان بازی‌ها بودیم از من نظر مشورتی خواستند و من هم نام چند بازیکن را به آنها گفتم که یکی از آنها پتروویچ بود. هر مربی دوست دارد چنین بازیکنی در اختیار داشته باشد.

قاسمپور گفت: یکی دو پیشنهاد نیم بند هم دارم که نه من و نه پیشنهاد دهندگان خیلی آن را جدی نگرفته‌ام. در هر حال عجله‌ای هم برای انتخاب ندارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها