کد خبر: ۵۴۷۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
هر روز که به انتخابات ریاست جمهوری مصر نزدیک تر می شویم، رقابت نامزدهای موجود برای کسب پست ریاست جمهوری بیشتر می شود.

به گزارش «صفحه عربی تابناک» تا دو روز پیش، یعنی پیش از برگزاری جلسه مناظره انتخاباتی میان «عمرو موسی» دبیرکل سابق اتحادیه عرب و «عبدالمنعم أبوالفتوح» نامزد مستقل انتخابات مصر، بر اساس نظرسنجی های مختلف این دو نامزد بیشترین شانس برای پیروزی در این انتخابات را داشتند.

اما با توجه به گاف های مختلف «عمرو موسی» در این مناظره، اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد که او بسیاری از آراء خود را از دست داده و هوادارانش به سمت «حمدین صباحی» گرایش پیدا کرده اند. از همین رو در جدید ترین نظرسنجی ها، او از «عمرو موسی» با فاصله زیادی پیشی گرفته است.

در همین حال در جدیدترین اخبار رسیده از مصر، گفته می شود بر اساس نظرسنجی انجام شده در دانشگاه پلی تکنیک مصر، «عبدالمنعم أبوالفتوح» و «حمدین صباحی» در صدر نظرسنجی قرار گرفته اند.

در این نظر سنجی که مرکز نظرسنجی ها و پژوهش های افکلر عمومی دانشگاه پلی تکنیک مصر انجام داد، ابوالفتوح با کسب 34.1 درصد آراء در صدر این نظر سنجی ها قرار دارد. در حالی که حمدین صباحی با 10.7 آراء و احمد شفیق با 8.4 در رده ای دوم و سوم قرار گرفتند. دیگر نامزد ها نیز هر کدام آرائی را به خود اختصاص دادند. عمرو موسی و محمد مرسی نیز در رده های چهارم و پنجم جای دارند.

در همین حال "عبدالله الأشعل" معاون پیشین وزیر امور خارجه مصر با حضور در کنفرانس انتخاباتی "محمد مرسی" نامزد حزب الحریه و العداله (اخوان المسلمین)، که در شهر "جیزه" برگزار شد، اعلام کرد که در این مراسم حضور یافته تا حمایت خود از "محمد مرسی" را اعلام کند.

از سوی دیگر برخی از شیوخ سلفی مصر که پیش از این از هواداران «حازم أبواسماعیل» نامزد سلفی، بودند اعلام کردند که قصد دارند در انتخابات آتی از «محمد مرسی» حمایت کنند زیرا او نزدیک ترین فرد به عربستان سعودی به شمار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها