کد خبر: ۵۴۷۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
به گزارش فارس، همایش بیداری اسلامی از منظر امام خمینی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز با آیت‌الله «محمدرضا مهدوی کنی» رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری و «غلامعلی حداد عادل» مشاور عالی رهبر انقلاب، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز شد.

آیت‌الله مهدوی کنی در آیین گشایش این همایش اظهار داشت: کلمه قیام تحول و تحرک در زندگی است و از حالتی به حالت بهتر در حرکت است. عبارت «بیداری اسلامی» که امروز مصطلح شده در قرآن وجود ندارد یا لااقل من ندیدم! در قرآن کلمه قیام به کار برده شده است.

وی افزود: به تعبیر من، قیام به معنای «تحول هدفمند» است و نخستین موعظه‌ای است که پیامبر (ص) توصیه می‌کند قیام است بعد از قیام احیای تفکر اسلامی است.

* تاکید بر فطرت تنها سخن انحرافی است

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: برخی بر فطرت انسانی تاکید می‌کنند؛ فطرت یک هدیه الهی است، استعدادی پویایی است که نیاز به تحرک دارد و فقط تاکید بر فطرت انسانی سخن انحرافی است.

وی گفت: انسان باید فطرت را بیدار کند و بیداری فطرت توسط امامان و ائمه (ع) انجام می‌شود؛ فطرت نیازمند تعریف است و فطرت انسان ممکن است توسط انحرافات بیدار نشود و منحرف شود.

مهدوی کنی ادامه داد:‌ فطرت نیازمند رهبری است و رهبری فطرت باید توسط ائمه رخ دهد و ولایت عامه را فقها مطرح کردند و ولایت مطلقه فقیه که در قانون اساسی ما آمده است سخنی عرفانی است.

* «شیعه» ولایت جائر و خدمت به جائر را نمی‌پذیرد

تولیت حوزه علمیه مروی گفت: شیعیان، ولایت جائر و خدمت به جائر را نمی‌پذیرند اما سنی‌ها می‌گویند اگر جائری مسلط شد باید دعا کرد تا اصلاح شود!

رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: مرجعیت و ولایت با هم هستند نباید خلط کرد؛ ما هم ولایت و هم مزیت داریم در مصداق گاهی از هم جدا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امام ولایت فقیه را نظریه پردازی کرده است به طنز گفت: کلاهی‌ها 2500 سال حکومت کردند بگذارید 4 سال ما حکومت کنیم.

مهدوی کنی ادامه داد: امام نخست در بدو پیروزی انقلاب اسلامی احتیاط کرد و به افراد غیرروحانی اعتماد کرد و بعد حکومت را در دست گرفت.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: دنیا قبول نمی‌کند چهار ریش‌سفید کشور را اداره کنند؛ امام حکومت را به دست مردم دادند. راز امام برای پیشرفت انقلاب آن بود که کارها را به دست مردم دادند.

رئیس مجلس خبرگان گفت: امام فرمودند که اگر مردم به ولی فقیه رای دادند آن ولی می‌تواند حکومت کند؛ این اهمیت به آرای مردم موجب شده از که بیش از 30 سال انقلاب باقی بماند.

مهدوی کنی ادامه داد: با احساسات تنها نمی‌شود کشور را اداره کرد. امام به ولی فقیه معتقد بود ولی بدون نظر کارشناسان و مشاور تصمیم نمی‌گرفت و حرفی نمی‌زد.

* تضعیف یکدیگر به معنای تضعیف ارکان انقلاب است

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما رکن انقلاب هستیم و نباید در تضعیف همدیگر بکوشیم که دشمنان نه مرا و نه شما را قبول دارند.

وی ادامه داد: ما باید علاوه بر نقشی که در بیداری اسلامی داشتیم به هدایت بیداری اسلامی بپردازیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه من به عنوان طلبه‌ای که عمری از آن باقی نمانده و رفتنی است توصیه‌ای می‌کنم که همان توصیه امام است؛ گفت: امام در روزهای آخر حیات مسئولان را جمع کرد و فرمود: انقلاب جای خود را باز کرد و دشمنان نمی‌توانند کاری انجام دهند به شرطی که با هم باشیم؛ وحدت ممکن نیست اما ائتلاف امکان‌پذیر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها