کد خبر: ۵۴۱۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
عصر امروز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است محدود کردن واردات و اختصاص بودجه واردات به تولیدکنندگان داخلی یکی از راه هایی است که باعث امیدواری تولیدکنندگان می شود و ارتقای کیفیت محصولات را نیز در پی خواهد داشت.

کوثری تاکید می کند که: دولت بهترین مجموعه ای هست که می تواند در غالب لایحه موضوع حمایت از تولید ملی را پیگیری کند.

آنچه در پی می آید ماحصل گفتگوی عصر امروز با محمداسماعیل کوثری نماینده منتخب مردم در مجلس نهم است که با هم از نظر می گذرانیم:

* اولویت اول نمایندگان مجلس این است که به صورت جمعی درمجلس نهم و با هماهنگی دولت مشکل اشتغال به صورت اساسی حل بشود و طوری باشد که ما با توجه به جوانی جمعیتمان برای اشتغال آنان کاری بکنیم. دومین مسئله بحث گرانی هایی است که بی پایه و بی اساس بوجود آمده که دولت در این موارد قول هایی داده و مجلس هم به دنبال آن هست که بتواند کنترل کند.

* در مجلس معمولا پیش کسوت ها از این جهت که به قانون بیشتر مسلط هستند و حتی کسانی که مثلا دوره های قبل نماینده بودند ولی حالا دوره هفتم و یا دوره هشتم نماینده نبودند و کارهای اجرایی داشتند و مسئولیت های اجرایی داشتند موثر ترند. اما اگر کسانی باشند که به قوانین مسلط باشند اشکالی ندارد. آنها چون به قانون مسلط هستند می توانند بسیار موثر. در حقیقت این موارد همراه با هم میتواند کارگشا باشد.

* دولت بهترین مجموعه ای هست که می تواند در غالب لایحه موضوع حمایت از تولید ملی را پیگیری کند. و مجلس نیز با رفع موانع در قانون می تواند کمک کند. هر چند این موضوع تولید ملی موضوع یکساله نیست.

* محدود کردن واردات و اختصاص بودجه واردات به تولیدکنندگان داخلی مسلما باعث امیدواری تولیدکنندگان می شود. موقعی که تولیدکنندگان ببینند درجهت کاری که دارند ارائه می دهند بازار آن کار هم فراهم هست و یک بازار هفتادوپنج میلیون نفری همیشه از این جنس دارند استفاده می کنند مسلما هم درجهت کمیت و هم درجهت کیفیت شاهد ارتقای محصولات هستیم.

* مجلس و دولت باید نسبت به همدیگر تعاملی داشته باشند که باعث پیشرفت کار بشود وگرنه این اختلافات بوجود می آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها