کد خبر: ۵۴۱۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
با نزدیک شدن به انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر:
روز گذشته پایگاه خبری نهرین نت عراق گزارشی را مبنی بر اعتراف و افشاگری سی ان ان از دستور آمریکا برای کشتار انقلابیون مصر منتشر نمود. نهرین نت نوشت: بعد از آنکه نقش سرکوبگرانه شورای عالی نظامی مصر در کشتار مردم بیگناه مصر در حوادث میدان العباسیه فاش شد، اخباری دال بر دخالت مستمر آمریکا در حوادث و آشوب های خیابانی شهرهای مختلف مصر با هدف ضربه زدن به انقلاب 25 ژانویه نیز بر ملا شده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر و همچنین افشاگری و اعتراضات انقلابیون مصری نسبت به دسیسه های ایالات متحده و کشورهای غربی موج جدیدی از کشتار مردم مظلوم و بی دفاع مصر توسط شورای عالی نظامی مصر به راه افتاده است.

در این بین روز گذشته پایگاه خبری نهرین نت عراق گزارشی را مبنی بر اعتراف و افشاگری سی ان ان از دستور آمریکا برای کشتار انقلابیون مصر منتشر نمود.



نهرین نت نوشت: بعد از آنکه نقش سرکوبگرانه شورای عالی نظامی مصر در کشتار مردم بیگناه مصر در حوادث میدان العباسیه فاش شد، اخباری دال بر دخالت  مستمر آمریکا در حوادث و آشوب های خیابانی شهرهای مختلف مصر با هدف ضربه زدن به انقلاب 25 ژانویه نیز بر ملا شد که در پی آن انتقادات زیادی حتی از سوی رسانه های آمریکایی علیه این اقدام کاخ سفید در مصر مطرح شد.

در این راستا حتی صدای شاهدان عینی بیگانه هم از این حوادث بی رحمانه که با هدف خفه کردن صدای مردم انقلابی مصر به وقوع پیوست، نیز بلند شد. به گونه ای که شبکه " سی ان ان " آمریکا با تهیه و پخش گزارشی به شدت از واشنگن به خاطر همراهی با همپیمان خود در مصر یعنی مقامات کنونی قاهره انتقاد کرد.

شبکه " سی ان ان" در ادامه انتقادات خود علیه دولت آمریکا، از سران کاخ سفید خواست تا از برگزاری انتخاباتی شفاف در مصر حمایت کنند.

سکوت آمریکا بعد از وقوع حوادث هولناک العباسیه خود دلیل واضح و روشن دیگری بر وجود دستان پنهان واشنگتن در این حوادث بوده است.

شایان ذکر است که دخالت آمریکا در حوادث و امور داخلی مصر تنها به حوادث اخیر العباسیه ختم نمی شود، بلکه بلا فاصله بعد از آغاز موج بیداری در مصر، آمریکایی ها در ابتدا سعی کردند تا به نوعی مانع از گسترش بیداری اسلامی در این کشور بشوند اما بعد از شکست در این مرحله و محقق شدن انقلاب 25 ژانویه، همه توان خود را بر این قرار دادند تا به نوعی بتوانند این انقلاب را از مسیر اصلی اش منحرف کنند، بنابراین در ابتدا در صدد برآمدند تا میان قبطی ها و مسلمانان مصری اختلاف ایجاد کرده و بعد از آن نظاره گر جنگ داخلی در این کشور باشند که این توطئه آنان هم با درایت و هشیاری مردم نقش بر آب شد.

اما آمریکایی های زخم خورده از انقلاب مصر در مراحل بعد ساکت ننشستند و بلکه برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری آتی و حمایت از نامزدهای هودارا رژیم سابق و در عین حال بی ثبات کردن جو داخلی مصر نقشه های متعددی را در قبال انقلابیون مصری در پیش گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها