کد خبر: ۵۴۰۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
رجا؛ چندی پیش نامه سرگشاده توهین آمیزی خطاب به آیت الله مصباح یزدی در یک خبرگزاری رسمی منتشر و ادعا شد كه اين نامه توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) نوشته است.

انتشار این نامه بی نام و نشان و مرموز در خبرگزاري مذكور حکایت از تداوم غفلت برخی مسئولان داشته و در عین حال پرده از برنامه ریزی دقیق دشمنان و تلاش آنها برای سوء استفاده از فضای چالشی و هیجانی ایام انتخابات نیز برداشت.

شاید اينك و پس از گذشت ايام انتخابات،‌مرور تاریخچه ی برخی نامه های سرگشاده ای که در مقاطع حساس منتشر شده اند به کشف دست های پشت پرده این گونه اقدامات کمک کند.

***
"مدتهاست بنا داشتيم حضوررسيده و عرايضي را پيرامون وضعيت اسفبار عمومي جامعه و انقلاب معروض داريم اما به دليل برخوردها و قضاوت‌هايي كه حتي در مورد ملاقاتها مي شود و بنا بر مصالحي بهتر ديديم كه بخشي از عرايض را كتبا تقديم حضور كنيم...

اما ما نمايندگان با توجه به همه مفاسد و هواهاي نفساني و سياست بازيها و سبك و سنگين كردن هاي آقايان و اينكه با ادامه اين وضع تنها چيزي كه مطرح نيست خدمت صادقانه به مردم است چه حجت شرعي داريم ... جز عصيان و يا راي ممتنع و باز هم سكوت و منتظر قضا و قدر؟!والسلام عليك و رحمه الله و بركاته"

***

آنچه خوانديد صدر و ذيل نامه سرگشاده اي بود كه با امضاي "جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي" در تاريخ 28/6/64 خطاب به " حضرت حجت السلام والمسلمين برادر خامنه اي رئيس جمهور محترم جمهوري اسلامي ايران " منتشر شد. اين نامه كه در آن اهانتهاي وقيحانه اي به مسئولين نظام ديده مي شد در 8 صفحه تنظيم شده بود.

پس از پي گيري‌هاي اطلاعاتي به دنبال فرمان حضرت امام (ره) ، مشخص شد كه تهيه كنندگان اين نامه سيد مهدي هاشمي و باند مرموز او بوده اند و امضاي اين نامه نيز جعلي بوده است. مهدي هاشمي دستگير شد و نخستين جلسه دادگاه او 19 تير 1366 تشكيل گرديد .

" سازماندهي و رهبري گروههاي متعدد ترور و آدم ربايي ... سرقت اسناد طبقه بندي شده ... تلاش براي تضعيف رهبري انقلاب ... ايجاد سوئ ظن و بدبيني نسبت به مسئولين و نظام جمهوري اسلامي به وسيله نشر اكاذيب و افترا و تهمت در قالب اطلاعيه و شبنامه هاي بي نام ونشان (يا) با عناوين و امضاهاي جعلي " همگي بخشهايي از اتهامات او بودند كه در كيفرخواست دادستان آمده بود. مهدي هاشمي به جرايم خود اعتراف كرد و در ششمين روز از مهرماه سال 66 اعدام شد.
 

امروز بعد از گذشت 27 سال هنوز هم نمي توان ادعا كرد كه باندي كه مهدي هاشمي معدوم در آن فعال بود ، كاملا منهدم شده است. همچنين نمي توان اطمينان داشت كه باندهاي مشابهي شكل نگرفته باشند. والله اعلم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها