کد خبر: ۵۴۰۸۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۵ آبان ۱۴۰۳
با ادامه روند نتیجه گیری؛
عملکرد تیم های ایرانی در لیگ فوتبال آسیا زنگ خطر را برای کاهش سهمیه های دو فصل آینده به صدا درآورده و در صورتی که استقلال و پرسپولیس وضعیت خود را تغییر ندهند، اتفاقات بدی رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC رقابت‌های آسیایی در فصل جدید مانند سال‌های گذشته برگزار نشد و تیم‌های باشگاهی در ۳ تورنمنت که شامل (لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان ۲ و چلنج کاپ) می‌شود، رو در روی حریفان خود قرار گرفتند.

سهمیه ایران برای رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ بود که دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر مستقیماً به مرحله گروهی لیگ نخبگان صعود کردند و تیم سپاهان راهی پلی‌آف شد که با قبول شکست مقابل شباب الاهلی امارات نتوانست جواز حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان را کسب کند.

به همین دلیل سپاهان که قهرمان جام حذفی شده بود راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ شد و تراکتور هم به عنوان دومین سهمیه ایران در این رقابت‌ها حضور یافت. رنکینگ کشورهای آسیایی برای کسب سهمیه در رقابت‌های مختلف بسته به عملکرد نماینده‌های آنها در مسابقات است. دو تیم پرسپولیس و استقلال که در لیگ نخبگان آسیا حضور دارند نتایج خوبی را در ۳ هفته ابتدایی مرحله گروهی کسب نکرده‌اند.

استقلال بازی اول خود مقابل الغرافه را با پیروزی پشت سر گذاشت اما دو دیدار بعدی خود مقابل السد قطر و النصر عربستان را واگذار کرد، پرسپولیس هم کار خود در آسیا را با شکست مقابل الاهلی عربستان آغاز کرد و در دیدار دوم شاگردان «گاریدو» در تهران با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل پاختاکور متوقف شدند و در دیدار سوم هم بازی را به السد واگذار کردند تا آنها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به استقلال در لیگ نخبگان داشته باشند. در جدول این مسابقات استقلال با ۳ و پرسپولیس با یک امتیاز در رده‌های ششم و دهم جدول قرار گرفته‌اند.

زنگ خطر استقلال و پرسپولیس برای فوتبال ایران/ تهدید کاهش سهمیه!

تیم سپاهان هم در لیگ قهرمانان آسیا ۲ در گروه c ضعیف ظاهر شده است و شاگردان مورایس تنها استقلال تاجیکستان را شکست داده‌اند و مقابل الوحدات اردن و الشارجه امارات دیدارهای خود را واگذار کردند. تراکتور تنها تیم ایرانی است که تاکنون همه بازی‌های خود در آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این تیم در گروه A با تیم‌های الوکره قطر، موهان باگان هند و روشن تاجیکستان همگروه است که به دلیل عدم حضور نماینده هند برای بازی با تراکتور در ایران این تیم از جدول مسابقات از سوی AFC حذف شد تا این گروه بر خلاف گروه‌های دیگر با ۳ تیم برگزار شود و تراکتور هم تاکنون هر دو تیم الوکره و روشن را شکست داده است و با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

زنگ خطر استقلال و پرسپولیس برای فوتبال ایران/ تهدید کاهش سهمیه!جدول گروه C و حضور سپاهان ایران در رده سوم
زنگ خطر استقلال و پرسپولیس برای فوتبال ایران/ تهدید کاهش سهمیه!جدول گروه A و حضور تراکتور در صدر جدول

در جدول کشورهای غرب آسیا، ایران در پایان هفته سوم رقابت‌های آسیایی با ۶۰/۹۹۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته و این در حالی است که قطر با فاصله‌ای اندک نسبت به کشورمان با ۶۰/۸۱۳ امتیاز در رده چهارم است. امتیاز کشورها بستگی به عملکرد نمایندگان آنها در رقابت‌های آسیایی دارد و اگر تیم‌های ایران نتوانند در آسیا نتایج خوبی را کسب کنند و از آن طرف تیم‌های قطری امتیازهای موجود را به دست آورند، جایگاه دو کشور در جدول غرب آسیا تغییر خواهد کرد و سهمیه ایران که اکنون برای لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است در صورتی که جای خود را به قطر دهد به ۱+۱ در لیگ نخبگان برای سال ۲۷-۲۰۲۶ کاهش خواهد یافت که این خبر خوبی برای فوتبال ایران نخواهد بود.

زنگ خطر استقلال و پرسپولیس برای فوتبال ایران/ تهدید کاهش سهمیه!

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها