کد خبر: ۵۴۰۷۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۶ مهر ۱۴۰۳
نمایشگاه بین‌المللی قم در اجرا و فراهم‌سازی امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان ناکام مانده است. این نواقص نه تنها در جزییات بلکه در کلیات مدیریتی و اجرایی رویدادهای برگزار شده توسط این نمایشگاه نیز به وضوح مشهود است.
راه این نمایشگاه از قبرستان می‌گذرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از خبر قم (قمنا)؛ یکی از اساسی‌ترین مشکلات این نمایشگاه، مسیر دسترسی نامناسب آن است. برای رسیدن به محل نمایشگاه، بازدیدکنندگان مجبور به عبور و مرور از آرامستان بهشت معصومه هستند که این موضوع نه تنها حس ناخوشایندی برای بازدیدکنندگان به همراه ندارد؛ بلکه نشان‌دهنده ضعف در زیرساخت‌های مرتبط با این نمایشگاه است.

به خصوص اگر بدانیم برگزاری نمایشگاه‌ها با هدف جذب بیشتر بازدیدکننده معمولا  برای روزهای پایانی هفته برنامه‌ریزی می‌شود که این روز اوج حضور و شلوغی آرمستان بهشت معصومه است و طبیعی است که این موضوع برای بازدیدکنندگان نمایشگاه جالب نیست.

دیگر مشکلی این نمایشگاه با آن مواجه است، کمبود جدی امکانات رفاهی از جمله نبود سرویس‌های بهداشتی به اندازه لازم، عدم وجود فضایی برای استراحت بازدیدکنندگان و مکانی برای پذیرایی در خور و مناسب از آنان است.

از طرف دیگر، این امکانات نه تنها برای بازدیدکنندگان بومی کافی نیست، بلکه برای بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز هیچ‌گونه تسهیلاتی متناسب با استانداردهای جهانی نظیر لابی، ورودی VIP و … فراهم نشده است که این ضعف بر وجهه بین‌المللی نمایشگاه و حتی شهر قم نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

در بعد فنی نیز این نمایشگاه فاقد تجهیزات به‌روز و کارآمد نظیر صفحه نمایشگر، تابلوی اعلانات، اینترنت رایگان و … است که این مسئله علاوه بر اینکه می‌تواند در ذوق مخاطب بزند و موجب سردرگمی وی در نمایشگاه باشد، برای کسب‌وکارهایی که به ارتباطات دیجیتال نیاز دارند نیز مشکل‌ساز است.

اما شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل این نمایشگاه از دیدگاه کارشناسان امر، فاصله محسوس برنامه‌های برگزار شده در این نمایشگاه با استانداردهای مورد انتظار است و برخی از این برنامه‌ها به‌قدری ضعیف اجرا شده که نارضایتی جدی از سوی صاحبان کسب و کار و بازدیدکنندگان را در پی داشته است.

برای نمونه در آخرین نمایشگاه برگزار شده در این مکان _که در روزهای پایانی هفته گذشته برگزار شد_ تعداد غرفه‌های موجود از تعداد انگشتان دو دست فراتر نمی‌رفت و در آخرین روز نمایشگاه که انتظار می‌رفت شلوغترین روز آن باشد، عملا بازدیدکننده‌ای برای این نمایشگاه وجود نداشت.

به عبارتی دیگر، عدم تخصیص منابع مالی جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی؛ عدم به‌کارگیری تیم اجرایی حرفه‌ای و دارای سابقه؛ چشم‌پوشی مطلق از نقش رسانه‌های دارای ضریب نفوذ جهت پوشش نمایشگاه؛ نگاه کاسب‌کارانه به غرفه‌ها باعث شده است تا نمایشگاه اخیر به قدری ضعیف باشد که صدای اعتراض غرفه‌داران نیز بلند شود.

البته ممکن است که این گونه گفته شود بخشی از این بی‌برنامگی به پیمانکاران و افرادی که نمایشگاه به آن‌ها برون‌سپاری می‌شود، مرتبط است، اما در این بین آنچه که مورد توجه است، ضعف جدی مدیریت این نمایشگاه در پیش‌بینی زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه امکانات مرتبط با نمایشگاه و انتخاب پیمانکار است.

ضعفی که موجب اعتبارزدایی از برگزاری نمایشگاه در قم شده و پربیراه نیست اگر بگوییم موجب فرار سرمایه‌گذار در استان می‌شود و در عمل نیز این منطقه را به قبرستانی برای تبلیغات کسب و کارها تبدیل می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها