کد خبر: ۵۴۰۵۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۸ مهر ۱۴۰۳
معاون عملیات پلیس پایتخت گفت: بیشترین و مهم‌ترین تماس‌های مردم با ۱۱۰ پلیس مربوط به سد معبر است و روزانه ۷ تا ۸ هزار تماس برای پارک خودرو ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، سردار عبدالوهاب حسنوند معاون عملیات پلیس پایتخت ضمن تبریک هفته فراجا توضیحاتی را درباره نقش نیروی انتظامی در امنیت و آسایش عمومی مردم مطرح کرد.

وی سد معبر را یکی از دغدغه‌های فرماندهی تهران بزرگ عنوان کرد و گفت: در حوزه کنترل فرماندهی مرکز فوریت‌های ۱۱۰ بخش‌های مختلفی داریم که با توجه به ساختار ترافیکی، انتظامی و امنیتی مولفه‌هایی تشکیل شده است.

برای سد معبر خودرو با ۱۱۰ تماس نگیرید؛ نرم افزار نصب کنید

معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون ماده ۶۲۹ قانون مجازات اسلامی، ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ماده ۴۰ قانون اساسی و ماده ۱۲ قوانین تخلفات راهنمایی و رانندگی در ارتباط با سد معبر است، اظهار داشت: بیشترین و مهم‌ترین تماس‌های مردم با ۱۱۰ پلیس مربوط به سد معبر است به طوری که روزانه ۷ تا ۸ هزار تماس برای پارک خودرو ثبت می‌شود. چنانچه خودرویی در مکان و جایی پارک نامناسب داشته باشد، به شهروندان توصیه می‌کنیم به جای تماس با ۱۱۰ برنامه «پلیس من» را نصب کنند.

وی اضافه کرد: ۱۱۰ در دو شیفت کاری خودشان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است و چنانچه امدادخواهی مسلط به زبان فارسی نباشد سریعاً به کارشناس مربوطه ارجاع داده می‌شود.

افراد کر و لال چگونه با پلیس تماس بگیرند؟

حسنوند در ارتباط با نحوه عملکرد سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ اظهار کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند می‌توانند به پلیس ۱۱۰ پیامک بزنند.

معاون عملیات پلیس پایتخت بیان کرد: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ (سرشماره ۱۱۰۱۱۰) را پیش‌بینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارشات خودشان را به پلیس منعکس کنند.

وی ادامه داد: اپراتورها موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامک‌ها اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها