کد خبر: ۵۴۰۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
لیا بولگر از حمایت خود و کهنه سربازان آمریکایی از ایران خبر داد و اعلام کرد که کهنه سربازان آمریکایی به همراه بسیاری دیگر از سازمان‌های صلح‌طلب سخت تلاش می‌کنند تا با حمله به ایران مقابله کنند.

لیا بولگر رئیس ائتلاف "کهنه سربازان برای صلح" در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس در خصوص سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در جهان گفت: من احساس می‌کنم که جنگ‌ها در افغانستان، عراق یا لیبی در جهت خواسته مردم آمریکا و یا هرکس دیگری نبوده، مگر صنایع و کارخانه‌های نظامی که به طور شرم‌آوری از این جنگ‌ها سودی هنگفت برده‌اند.

وی همچنین در خصوص اجلاس سران ناتو در شیکاگو گفت: من به همراه بسیاری از اعضای سازمانم به نام "کهنه سربازان برای صلح"، در شیکاگو خواهیم بود تا خواست کهنه سربازان برای پایان عملیات ناتو و پایان جنگ را فریاد بزنیم.

بولگر در پایان از حمایت خود و کهنه سربازان آمریکایی در حمایت از ایران خبر داد و گفت: کهنه سربازان صلح به همراه بسیاری دیگر از سازمان‌های صلح‌طلب سخت تلاش می‌کنند تا با حمله به ایران مخالفت کنند.

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

 

فارس: دولت آمریکا مدعی است که درگیری‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به جهت دفاع از دموکراسی و بر علیه دیکتاتوری صورت گرفته و همچنین ارتش این کشور به دلایل انسان دوستانه به افغانستان، عراق و لیبی لشکرکشی کرده است. آیا شما با چنین ادعاهایی موافق هستید؟ آیا این جنگ‌ها به خواست مردم آمریکا صورت می‌گیرد؟ و اگر این طور نیست، جنگ‌ها به خواست چه کسی انجام می‌شود؟

 

پاسخ: من باور نمی‌کنم که اساسا جنگی به دلایل "انسان‌دوستانه" وجود داشته باشد، همانطور که به مفهوم "جنگ پیشگیرانه" اعتقادی ندارم. هر جنگی باعث کشتار، زخمی شدن و آسیب دیدن مردم بی‌گناه می‌شود، و بنابراین عبارت جنگ انسان‌دوستانه یک تناقض‌گویی است. به عقیده من دولت آمریکا برای آنکه بتواند ساده‌تر جنگ را مورد قبول مردم آمریکا قرار دهد، از عبارت "انسان‌دوستانه" استفاده می‌کند. من احساس می‌کنم که جنگ‌ها در افغانستان، عراق یا لیبی در جهت خواسته مردم آمریکا و یا هرکس دیگری نبوده، مگر صنایع و کارخانه‌های نظامی که به طور شرم‌آوری از این جنگ‌ها سودی هنگفت برده‌اند.

 

فارس: به نظر می‌رسد تمام نیروهای ضدجنگ و مردمی که علیه بی‌عدالتی سرمایه‌داری تلاش می‌کنند، برای یک تظاهرات بزرگ آماده می‌شوند که روز 20 می در شیکاگو، همزمان با نشست نمایندگان ناتو در این شهر برگزار می‌شود. آیا فکر می‌کنید چنین حرکاتی می‌تواند جنگ‌های کنونی ناتو را متوقف کند و یا آن‌ها را از آغاز جنگ‌های جدید مثلا در سوریه یا ایران بازدارد؟

 

پاسخ: دانستن دقیق اینکه این تظاهرات تا چه حد تاثیرگذار است، کار دشواری است... میلیون‌ها نفر بر علیه جنگ عراق به خیابان‌ها آمده بودند، اما در هر صورت آمریکا به جنگ رفت. اگرچه که، این بسیار حیاتی است که ما مخالفت خود با جنگ و نظامی‌گری را از طریق اعتراض و تظاهرات و هر نوع اقدام غیر خشونت‌آمیزی نشان دهیم. من به همراه بسیاری از اعضای سازمانم به نام "کهنه سربازان برای صلح"، در شیکاگو خواهیم بود تا خواست کهنه سربازان برای پایان عملیات ناتو و پایان جنگ را فریاد بزنیم.

 

فارس: این باور وجود دارد که ایران برای مدت‌های مدید در لیست اهداف حمله نظامی آمریکا قرار داشته است. آماده‌سازی برای آغاز چنین جنگی با پوشش متهم کردن ایران به توسعه تسلیحات هسته‌ای انجام گرفته است. در حالی که، نه تنها ایران بلکه گزارش‌های سازمان‌های مستقل نظیر جنبش غیرمتعهدها، آژانس انرژی اتمی و حتی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، چنین اتهاماتی را رد کرده‌اند. به نظر شما دلیل اصلی دولت آمریکا از طرح حمله به ایران چیست؟

 

پاسخ: من عمیقا آرزو می‌کنم که آمریکا نه به ایران و نه به هیچ کشور دیگری حمله نکند؛ انجام این کار نقض شدید قوانین بین المللی است. کهنه سربازان صلح به همراه بسیاری دیگر از سازمان‌های صلح‌طلب سخت تلاش می‌کنند تا با حمله به ایران مخالفت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها