کد خبر: ۵۴۰۴۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۵ مهر ۱۴۰۳
در کل بمباران شهر درسدن آلمان طی یک شبانه‌روز، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با ۱۲۰۰ هواپیما ۳۰۰۰ تن بمب بر روی آن شهر ریختند تا هیتلر را به زانو در آورند در مقابل برای شهادت سید حسن نصرالله ۸۰ تن بمب ریختند لذا این هزینه‌ای است که به اینان تحمیل می‌شود.
«وعده صادق ۲» تکنولوژی پدافندی اسرائیل را مبهوت کرد
به گزارش پایگاه خبری 598، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) درباره تأثیر عملیات وعده صادق ۲، گفت: این عملیات لبه تکنولوژی پدافندی و دانش نظامی دنیا که در رژیم صهیونیستی توسط غربی‌ها تثبیت شده است را مبهوت کرد و از این جهت اقدامات بعدی رژیم با تحمیل هزینه بسیار بالا خواهد بود.
 
سید محسن خادمی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره تأثیر عملیات وعده صادق ۲ در منطقه و اراده و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسئله در شرایط فعلی علت موجبه رژیم صهیونیستی در این منطقه در ۱۰۰ ساله اخیر با اهداف ایجاد این رژیم بوده است، اول اینکه اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از دست نژاد خود برتر بین یهود راحت شوند و یک سرزمینی را به آن‌ها اختصاص دهند.
 
وی افزود: کما اینکه یک کتاب سفیدی را در انگلستان نوشتند و بسیار دست‌به‌عصا ناظر بر پروتکل‌هایی بودند تا این رژیم را با آن ایجاد کنند لذا این رژیم حول محور کتاب سفید و نظریه‌پردازی‌ها خود را توسعه داد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) اظهار کرد: بنا بود که هم به‌عنوان یک تمدن رقیب در منطقه به نسبت تمدن‌های سابق این منطقه مثل ایران، امپراتوری عثمانی و ... آفرینی کند و هم یهودی‌ها در آن جمع شوند و هم اهداف غرب را در این منطقه محقق کنند، بنابراین در حقیقت الگوی غربی‌سازی ملت‌های منطقه در خاورمیانه شود.
 
خادمی مطرح کرد: اکنون بعد از ۱۰۰ سال که گذشته و بعد از انقلاب اسلامی، این چند هدف محقق نشده است یعنی اینکه یک محل امنی و یک سرزمین مناسبی برای یهودیان تلقی نشده، مهاجرت معکوس آغاز شده، منافع غربی‌ها به واسطه رژیم محقق نشده و بخشی از برنامه غربی‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... درگیر رژیم است.
 
وی خاطرنشان کرد: در کل بمباران شهر درسدن آلمان طی یک شبانه‌روز، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با ۱۲۰۰ هواپیما ۳۰۰۰ تن بمب بر روی آن شهر ریختند تا هیتلر را به زانو در آورند در مقابل برای شهادت سید حسن نصرالله ۸۰ تن بمب ریختند لذا این هزینه‌ای است که به اینان تحمیل می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: از حیث اعتبار و آبرو نیز در چهارمین جلسه که در شورای امنیت تشکیل شد، ۱۳ کشور برای محکومیت اسرائیل رأی مثبت دادند و انگلستان نیز رأی ممتنع داد چون اعتبار بین‌المللی آن‌ها از بین می‌رود و آمریکا جلسه شورای امنیت را وتو کرد.
 
«وعده صادق۲» مناسبات منطقه را به نفع جهان اسلام تغییر خواهد داد   
خادمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اهداف بلند مدت اروپایی‌ها را محقق نکرده است، گفت: رژیم برای منطقه نیز به‌عنوان یک الگو محسوب نمی‌شود.
 
وی افزود: برخلاف آن، انقلاب اسلامی طی ۴۶-۴۵ سال گذشته هر سه این هدف را محقق کرده یعنی یک تمدن ایرانی-اسلامی ارائه کرده، اهداف غربی‌ها را مخدوش کرده همان‌طور که ترامپ گفت ما ۷ هزار میلیارد دلار خرج کردیم و نتیجه نگرفتیم اما ایران ۷ میلیارد دلار خرج کرد نتیجه گرفت و نهایتاً اینکه ثباتی که باید برای اهالی یهود ایجاد می‌شد توسط جمهوری اسلامی مخدوش شده است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: مجموعاً آن چیزی که اکنون پیامد حضور و وجود رژیم صهیونیستی در این منطقه است از نگاه غربی‌ها منتفی است و فقط به تعبیر بنده آنها درمانده این هستند که چطور این موضوع را جمع کنند که فاقد هزینه باشد.
 
خادمی تصریح کرد: حال جذابیت جمع‌کردن آن این است که یک جنگی در منطقه ایجاد کنند که به‌واسطه آن هم رژیم صهیونیستی از بین رود و هم سرزمین‌های اسلامی و خصوصاً جمهوری اسلامی مبتلا به جنگ دیگری شوند.
 
وی در مورد تأثیر عملیات وعده صادق ۲، تأکید کرد: لبه تکنولوژی پدافندی و دانش نظامی دنیا که در اسرائیل توسط غربی‌ها تثبیت شده است، عملیات وعده صادق ۲ تار و مار کرد و از این جهت محاسبات بعدی رژیم ناظر بر تحمیل هزینه بسیار بالا خواهد بود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در پایان بیان کرد: سطح بازدارندگی که عملیات وعده صادق ۲ برای ما ایجاد کرد و مهم‌تر از آن نقشی که رهبر انقلاب اسلامی شخصاً در برگزاری نمازجمعه نصر ایفا کردند، مناسبات منطقه را به نفع ما، جهان اسلام و ایران اسلامی تغییر خواهد داد و گرایش دولت‌های منطقه به سمت ما بیشتر خواهد شد و به فکر همگرایی خواهند افتاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها