کد خبر: ۵۴۰۴۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۱ مهر ۱۴۰۳
تصاویر اصابت تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک ایران به اهدافی مشخص در سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که حتی ناوهای پیشرفته نیروی دریایی آمریکا در آبهای منطقه ای نیز از رهگیری موشک‌ها ناکام ماندند.

به گزارش پایگاه خبری 598، شبکه خبری سی ان ان به نقل از ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی وزار دفاع آمریکا اعلام کرد که ناوهای نیروی دریایی این کشور مستقر در آبهای شرق مدیترانه حدود ۱۰ فروند ضد موشک برای رهگیری و منهدم کردن موشک های ایران که به سمت اسراییل در پرواز بودند، شلیک کرد.

این مقام نظامی آمریکا از اشاره صریح به اینکه آیا سامانه رهگیری ناوهای آمریکا در مدیترانه توانسته بخشی از موشک های بالستیک ایران را هدف قرار دهد یا نه، خودداری کرد و گفت که اطلاعات دقیق تر در این خصوص بعد از تکمیل تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوطه اعلام خواهد شد.

سی ان ان گزارش داد که در جریان عملیات وعده صادق ۱ که در فروردین ماه سال جاری از سوی سپاه پاسداران علیه اسرائیل انجام شد، ناوهای آمریکایی مستقر در آبهای مدیترانه تعدادی از موشک های ایران را هدف قرار داده بودند. این شبکه خبری در گزارش امشب خود اشاره ای نکرده که آیا ناوهای آمریکایی در رهگیری و هدف قرار دادن موشک های بالستیک سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق ۲ هم موفق عمل کرده اند یا خیر.

با وجود مشارکت ناوهای آمریکایی مجهز به پیشرفته ترین امکانات نظامی و تجهیزات رهگیری برای ایجاد دیوار دفاعی در برابر دهها فروند موشک های بالستیک ایران که به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده بودند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانه ای اعلام کرد که ۹۰ درصد از این موشک ها به اهداف اصابت کردند.

همچنین تصاویر زنده تلویزیونی از آسمان و زمین سرزمین های اشغالی در شامگاه سه شنبه حکایت از آن دارد که سامانه دفاع موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین که گفته می شود از پیشرفته ترین سامانه های موشکی جهان است، قادر به رهگیری بخش عمده موشک های بالستیک سپاه پاسداران نشد.

شامگاه سه شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اقدامی انتقام جویانه، دهها فروند انواع موشک بالستیک را به سمت سرزمین های اشغالی به پرواز دراورد که براساس تصاویر زنده تلویزیونی، بسیاری از این موشک ها با عبور از سامانه ضدموشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین، به اهداف متعدد در مناطق اشغالی اصابت کردند.

رسانه های اسرائیلی درباره خسارات و تلفات این حمله موشکی تا کنون سکوت کرده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات نظامی این رژیم اعلام کردند که که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نخستین بار از موشک‌های هایپرسونیک «فتاح» استفاده کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها