کد خبر: ۵۴۰۳۴۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۱۰ مهر ۱۴۰۳
بشاره بطرس الراعی، اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان، در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله، ضمن تأکید بر تقویت وحدت مردم لبنان در پی شهادت دبیر کل حزب الله، گفت: خون ریخته‌شدۀ کسانی که خود را برای سرزمین لبنان فدا کردند ما را فرا می‌خواند تا از لبنان در برابر هرگونه تجاوز دفاع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، بشاره بطرس الراعی، رهبر کلیسای مارونی لبنان، با تأکید بر افزایش وحدت مردم لبنان در پی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، گفت: ترور سید حسن نصرالله، زخمی در دل‌های مردم لبنان‌ ایجاد کرد ولی شهادت پی‌درپی رهبران مسلمان و مسیحی که به آرمان حق، عدالت و دفاع از ضعیفان ایمان داشتند وحدت لبنانی‌ها را تقویت می‌کند.

وی افزود: مراسم عشای ربانی این هفته در الدیمان برای آمرزش روح قربانیان جنایات اخیر و طلب صلح برگزار شد.

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت برای میهنی که متعلق به همۀ مردم لبنان است شهادتی است که مومنان از همۀ اقشار لبنان آن را انتخاب کرده‌اند. آن‌ها در همین سرزمین متحد شده‌اند و برای ما دعوت‌نامه‌ای به‌سوی وفاداری، صداقت و جان‌فشانی برای وطن از خود جای گذشته‌اند، وطنی که باوجود اختلاف سلایق دربارۀ مدیریت و اجرای سیاست‌های آن عاشقش بودند.

وی تأکید کرد: خون ریخته‌شدۀ کسانی که خود را برای سرزمین لبنان فدا کردند ما را فرا می‌خواند تا از لبنان در برابر هرگونه تجاوز دفاع کنیم و رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که جایگاه لبنان را در میان ملت‌ها بازگرداند.

گفتنی است در همین راستا، نخست‌وزیر دولتِ پیشبردِ امورِ لبنان دوشنبه خبر داد که به‌محض آتش‌بس، وی درخواست انتخاب رئیس‌جمهور توافقی را اعلام خواهد کرد.

بشاره بطرس راعی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: جامعۀ بین‌المللی موظف است اقدامات جدی برای متوقف کردن چرخۀ جنگ، مرگ و ویرانی در اینجا انجام دهد و زمینه را برای صلحی عادلانه که حقوق همۀ اقوام و مؤلفه‌های منطقه را تضمین کند فراهم نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها