کد خبر: ۵۴۰۲۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۵ مهر ۱۴۰۳
در پی حملات گسترده هوایی رژیم صهیونیستی از صبح چهارشنبه به مناطق مختلف لبنان از جمله جنوب و بقاع شرقی، ۸۱ نفر به شهادت رسیدند و ۴۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی که از صبح چهارشنبه آغاز شده و موجی از مهاجرت از مناطق مختلف لبنان را در بردشته، ۸۱ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در سومین روز حمله گسترده رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های این رژیم مناطقی در جنوب، بقاع شرقی و همچنین در جبل لبنان را هدف قرار دادند. و در استان نبطیه در جنوب لبنان، ۲۰ نفر در اثر این حملات به شهادت رسیدند.

این آمار توسط مرکز عملیات اضطراری بهداشت عمومی و به نقل از خبرگزاری ملی لبنان اعلام شد.

همچنین ۲۲ نفر دیگر در حملات به شهرک‌های معیصره در شهرستان کسروان، جون در شهرستان شوف، و راس اسطا در شهرستان جبیل به شهادت رسیدند.

در همین حال، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، در جلسه شورای امنیت برای بررسی تحولات لبنان اظهار داشت که «تعداد شهدای غیرنظامی رو به افزایش است و بیمارستان‌ها دیگر قادر به پذیرش مجروحان بیشتر نیستند.» وی همچنین بر «حق لبنان برای استقرار، امنیت و حاکمیت» تاکید کرد.

در سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های آن، روز چهارشنبه ۲۸۰ هدف از حزب‌الله را در لبنان هدف قرار داده‌اند و نیروهای خود را برای اجرای «رزمایش‌های زمینی» آماده می‌کنند. به گفته ارتش این رژیم، برخی از این اهداف شامل سکوی‌های پرتاب موشکی بودند که برای حمله به صفد و نهاریا استفاده شده‌اند.

در مقابل، حزب‌الله برای نخستین بار از زمان شروع درگیری‌ها اعلام کرد که صبح چهارشنبه یک موشک بالستیک «قادر ۱» به سمت مقر فرماندهی موساد در حومه تل‌آویو شلیک کرده است. بنابر اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، این موشک اولین موشکی است که از لبنان به تل‌آویو در این جنگ شلیک شده و سامانه «فلاخن داوود» موفق به رهگیری آن شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته شدیدترین و گسترده‌ترین حمله خود به لبنان را آغاز کرده است. این حملات تاکنون منجر به شهادت بیش از ۶۰۰ نفر، از جمله زنان و کودکان، و زخمی شدن بیش از ۲۵۰۰ نفر شده است. بر اساس آمار رسمی، تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از مناطق درگیر مهاجرت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها