کد خبر: ۵۴۰۱۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۱ مهر ۱۴۰۳
جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴- ازبکستان
تیم ملی فوتسال ایران در ادامه دیدارهای جام جهانی 2024 امروز در نبرد صدرنشینی برابر فرانسه به میدان می‌رود.

در ادامه دیدارهای جام جهانی فوتسال، تیم ملی ایران امروز یکشنبه از ساعت 18:30 برابر فرانسه قرار می‌گیرد تا در صورت پیروزی صدرنشین گروه خود در این رقابت‌ها شود. بازی سوم ایران در جام جهانی مقابل فرانسه تیم اول گروه ششم را تعیین می‌کند. شاگردان شمسایی حتی در صورت تساوی نیز به‌عنوان تیم نخست به یک هشتم نهائی راه پیدا می‌کنند و برابر یکی از دو تیم پرتغال و مراکش که از ابرقدرت‌های فوتسال هستند، تقابل خواهند داشت. اما اگر ایران مقابل خروس‌ها زمین را با شکست ترک کند، به قرعه‌ای بسیار آسان‌تر یعنی تایلند برخورد می‌کنند.

تیم‌های ملی ایران و فرانسه، امروز یکشنبه یک مهرماه و از ساعت 18:30 به مصاف همدیگر خواهند رفت و باید دید وحید شمسایی در روزی که سنگ‌سفیدی و طیبی به دلیل محرومیت غایبند و برخی بازیکنان نیز با ویروس آنفلوانزا مواجه‌اند، چه نمایشی همراه با شاگردانش برای صعود به مرحله حذفی خواهد داشت.

 شرایط عجیب تیم ملی فوتسال
اما در حال و هوای حساسیت دیدار ایران و فرانسه در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2024 که صدرنشین را مشخص می‌کند، بازیکنان تیم ملی فوتسال به علت ویروس آنفلوانزا شرایط مساعدی را ندارند و با توجه به محرومیت دو ستاره دیگر در این مسابقه، به نظر می‌رسد که مصاف با فرانسه دردسرساز و چالش‌برانگیز باشد. گویا این بیماری روی سیستم گوارشی و تنفسی بازیکنان تیم ملی از جمله سعید احمدعباسی، سعید مؤمنی، سالار آقاپور و مسلم اولاد قباد تاثیر داشته و باعث شده آن‌ها کیفیت خود را از دست بدهند و همچنین رفت و آمد برای رعایت موارد بهداشتی و ایجاد فضای ایزوله بسیار محدود شده است.
در این شرایط کادر پزشکی تیم ملی در تلاش است تا آمادگی جسمی بازیکنان را حفظ کند و اوضاع آن‌ها رو به بهبودی پیش برود. اما به هر حال در آستانه سومین بازی جام جهانی چالش بزرگی پیش روی وحید شمسایی سرمربی تیم ملی قرار گرفته است.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم در گفت‌وگویی درباره آخرین شرایط تیم‌ملی این‌طور حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت: خدا را شکر صعودمان به مرحله یک شانزدهم قطعی شده و شرایط در تیم خوب است. او در ادامه به موضوع مهمی در اردوی تیم ملی اشاره کرده و می‌گوید: اما متاسفانه از روزی که آمدیم به دلیل تغییر شرایط آب و هوائی ایران و ازبکستان چند بازیکن تیم‌ملی حال خوبی نداشتند که متاسفانه در این چند روز شرایط آنها کمی بدتر شده است و به گفته پزشکان تیم آنها به ویروس آنفلوانزا دچار شده‌اند. سرمربی تیم‌ملی فوتسال که با فارس گفت‌وگو کرده ادامه می‌دهد: متاسفانه در حال حاضر درخشانی، اولاد قباد، داوودی، مؤمنی و یوسف‌خواه همگی تحت نظر پزشک تیم هستند. البته اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم‌ملی هم این شرایط را داشت که خدا را شکر با کمک پزشکان تیم کمی بهتر شده است.

وی افزود: امیدوارم تا روز بازی همه بازیکنان سلامتی خود را به‌دست آورند. اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم چنین مشکلی برای بازیکنانم به وجود آید و به همین راحتی دچار این بیماری شوند به هر حال اتفاقی است که افتاده است‌ و ما منتظر نظر پزشکان تیم هستیم و ان‌شاءلله برای بازی با این تیم آماده می‌شویم.

 برتری شاگردان شمسایی برابر گواتمالا
دور دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان، پنجشنبه ۲۹ شهریور به پایان رسید و در آخرین مسابقه که از گروه F برگزار شد تیم ملی فوتسال فرانسه به مصاف ونزوئلا رفت و موفق شد با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری برسد. تیم ملی فوتسال کشورمان هم که در این گروه حضور دارد پیش از این دیدار موفق شد با نتیجه ۹ بر ۴ از سد گواتمالا عبور کند. باقر محمدی، سعید مؤمنی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، علی اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، امیرحسین داودی، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد، سجاد یوسف‌خواه، حسین طیبی، سعید احمدعباسی و بهروز عظیمی ۱۴ بازیکن وحید شمسایی در این مسابقه بودند.

به این ترتیب در گروه F تیم ملی فوتسال ایران که در دیدار اول با نتیجه ۷ بر یک ونزوئلا را مغلوب کرده بود با ۶ امتیاز صدرنشین است و فرانسه که در بازی اول با نتیجه ۶ بر ۳ از سد گواتمالا عبور کرده بود با ۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به ایران دوم است و هر دو تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهائی را به دست آورده‌اند. ونزوئلا و گواتمالا هم در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها