کد خبر: ۵۴۰۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئيس جمهوري تانزانيا شش وزير كابينه اين كشور را به دليل اتهام فساد مالي از كار بركنار كرد.
الف به نقل از رويترز نوشت: اخراج اين وزرا از كابينه به دنبال انتشار گزارشي در مورد اينكه شمار زيادي از مقامات اين كشور در چندين پرونده فساد متهم هستند، انجام شد.

در همين حال "جاكايا كيكواته" رئيس جمهوري تانزانيا در نطقي تلويزيوني خاطر نشان كرد كه تصميم براي اخراج اين شش وزير را به توصيه قانونگذاران اين كشور و پس از انتشار جزئيات يك گزارش در مورد سوءاستفاده مقامات از بودجه دولتي اتخاذ كرده است. وي افزود: اين وزرا بايد در دادگاه به خاطر اقداماتشان پاسخگو باشند.اين 6 وزير از نزديك ترين دوستان و همكاران من بودند اما آنها را معلق مي كنم تا دادگاهي شوند و همه بدانند در برخورد با فساد هيچ استثنايي وجود ندارد.

از جمله وزرايي كه توسط رئيس جمهوري تانزانيا به دليل اتهام فساد مالي از كار بركنار شده‌اند مي‌توان به وزير دارايي، وزير امور منابع طبيعي و گردشگري، وزير امور انرژي و معادن، وزير امور حمل و نقل و وزير بهداشت اشاره كرد.

رئيس جمهوري تانزانيا در ادامه تصريح كرد كه پاكسازي دولت از فساد مالي فقط در سطح وزرا و كابينه نيست بلكه مقابله با فساد مالي در اين كشور گسترده است.


وي اظهار داشت: نمي خواهيم مقابله با فساد را فقط در كابينه دنبال كنيم. اما مبارزه با فساد بايد از راس شروع شود تا از فساد مديران و كارمندان رده هاي پايين پيشگيري شود. وي افزود: تمامي نهادها و مقامات دولتي مشمول اين پاكسازي مي شوند. اين تازه آغاز كار است.

پيش از اين نيز چندين تن از مقامات حزب حاكم در تانزانيا خواستار اخراج اين وزرا از كابينه به دليل اتهام فساد مالي شده بودند. گفته مي شود كه از جمله دلايل ديگر بركناري اين وزرا فشارها و نارضايتي عمومي نسبت به عملكرد اين وزرا و سوءاستفاده انها از بودجه‌هاي دولتي بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها