کد خبر: ۵۳۹۸۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
حماس از تغییر دستورالعمل نگهداری گروگان‌های اسرائیلی خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شفقنا؛ رویترز نوشت: شاخه نظامی حماس اعلام کرد: از ماه ژوئن، در مورد نحوه برخورد با گروگان‌ها یا نحوه مقابله با نزدیک شدن نیروهای اسرائیلی به مکان‌ نگهداری آنها، شیوه نامه جدیدی صادر شده است.

این اعلامیه چند روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش اسرائیل اجساد شش گروگان را از تونلی در شهر رفح در جنوب غزه بیرون آورد و گفت که آنها در حین نزدیک شدن نیروهای اسرائیلی به ضرب گلوله اسیرکنندگانشان کشته شده اند. با این حال ابوعبیده، سخنگوی گردان های القسام حماس، جزئیاتی در مورد این دستورالعمل ارائه نکرد اما گفت که گروهش اسرائیل را مسئول قتل گروگان ها می داند.

ابوعبیده افزود: دستورات جدید پس از عملیات نجات اسرائیل در ماه ژوئن به نگهبانان گروگان ها داده شد. در آن زمان، نیروهای اسرائیلی چهار گروگان را در حمله ای که در آن ده ها فلسطینی از جمله زنان و کودکان کشته شدند، آزاد کردند.

سخنگوی گردان‌های قاسم گفت: اصرار نتانیاهو برای آزادی زندانیان از طریق فشار نظامی، به جای امضای قرارداد، به این معنی است که آنها در کفن به خانواده های خود بازگردانده می شوند. خانواده های آنها باید انتخاب کنند که آنها را زنده یا مرده می خواهند.

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس نیز گفت که اتهامات نتانیاهو علیه حماس تلاشی برای فرار از مسئولیت قتل آنها بود. ابوزهری گفت: نتانیاهو شش زندانی را کشت و او مصمم است بقیه را بکشد. اسرائیلی ها باید بین نتانیاهو یا معامله یکی را انتخاب کنند.

گفتنی است فشار بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه درحالی است که حماس خواهان توافقی برای پایان دادن به جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه است در حالی که نتانیاهو می گوید که جنگ تنها زمانی می تواند پایان یابد که حماس شکست بخورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها