کد خبر: ۵۳۹۵۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه طرح تغییر گواهینامه‌ها و مدت اعتبار آن به زودی آغاز می‌شود گفت: از این پس سه نوع گواهینامه پ 1، پ 2، پ 3 صادر می‌شود.
مهر، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه همایش ایمنی و ترافیک اظهار داشت: میزان کشته های رانندگی امسال از 27 هزار نفر در سال 84 به 20 هزار نفر کاهش یافت. این در حالی است که میزان خودروهای جدید وارد شده به ناوگان حمل و نقل و تقاضای سفر افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: در خصوص حوادث ترافیکی تنها نمی توان بر یک عامل تأکید کرد چرا که ده مولفه از جمله ایمنی راه، امداد و نجات قوی، صنعت بیمه، مدیریت و کنترل سفر  در حوادث نقش دارند. در حوادث رانندگی تنها نمی توان قصور را بر گردن راننده انداخت بلکه باید تمامی دستگاهها پای کار حاضر شوند.

رئیس پلیس راهور با عنوان اینکه عوامل بسیاری در کاهش حوادث ترافیکی مؤثر بوده اند گفت: در پایان سال 90 بیش از 3 هزار نفر کمتر کشته و 17 هزار نفر کمتر مجروح شدند. در سال 89 این آمار بیش از 23 هزار کشته بود.

مؤمنی با اشاره به اینکه در سال گذشته 1670 هزار خودرو شماره گذاری شد تأکید کرد: در همین زمان 800 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شد و یک میلیون و 900 هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند. در این مدت تلفات رانندگی نیز 7/13 درصد کاهش یافت.

وی افزود: هم اکنون به ازای هر 10هزار نفر 9 نفر در دنیا قربانی تصادفات رانندگی می شوند که این آمار در سال 89 11 نفر بود اما در سال گذشته به 8 نفر در کشور کاهش یافت. پلیس امسال برای کاهش مرگ و میرها یک سال سخت را پیش رو دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اصلاح سپر کامیونها گفت: بسیاری از سپرهای این خودروها بیش از اندازه ارتفاع دارد و هنگام تصادف خودرو زیر آن قرار می گیرد. سپرها باید به پایین ترین سطح خود برسند تا خودرو در هنگام تصادف به جلو پرت شود. موضوع اصلاح این سپرها به سازمان استاندارد اعلام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
تیتر خبر هیچ ارتباطی با متن ندارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها