کد خبر: ۵۳۹۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از عدم افزایش یارانه صنعت، تولید و کشاورزی خبر داد و گفت: همچنین 6 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به حوزه سلامت اختصاص یافت تا بدین ترتیب کلیه بیمارانی که در بیمارستان های دولتی بستری می شوند به صورت رایگان درمان شوند.
مهر، در حاشیه جلسه امروز سه شنبه محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران مصوبات روز گذشته کمیسیون را تشریح کرد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه کمیسیون تلفیق دیشب بعد از ساعت 12 نیز به طول انجامید ، گفت: رسیدگی به احکام بودجه دیشب به پایان رسید امروز نیز پیشنهاداتی در خصوص برخی از ردیف های بودجه بررسی می شود.
 
وی در خصوص چالش برانگیزترین ماده قانون بودجه 1391 گفت: هدفمندی یارانه ها بعد از تصویب قانون هدفمندی یکی از مهمترین مواردی است که باید در بودجه سالانه بررسی کرد.
 
مفتح ادامه داد: در چهار ردیف بودجه درآمدها و هزینه های اجرای این قانون به تصویب می رسد.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی را 66 هزار میلیارد تومان به تصویب رساند، گفت: از این مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از محل یارانه نان و برق و سایر ردیف ها و 56 هزار میلیارد تومان از محل افزایش و اصلاح قیمت حامل های انرژی به دست خواهد آمد.
 
مفتح ادامه داد: در مصوبه قبلی درآمدها از افزایش قیمت حامل های انرژی 54 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در مصوبه جدید 2 هزار میلیارد تومان به این مبلغ برای اختصاص به صندوق بیمه بیکاری اضافه شد تا بیکاران در سال 91 مورد حمایت صندوق بیکاری قرار گیرند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح بازتوزیع این درآمد گفت: 48 هزار میلیارد تومان از این درآمد به بازتوزیع میان دهک های مختلف مردم اختصاص یافت که دولت بتواند نسبت به میزان درآمد افراد بازتوزیع با ارقام مختلف داشته باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین 6 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به حوزه سلامت اختصاص یافت تا بدین ترتیب کلیه بیمارانی که در بیمارستان های دولتی بستری می شوند به صورت رایگان درمان شوند.
 
مفتح افزود: از مبلغ 66 هزار میلیارد تومان 10 هزار میلیارد تومان برای ارائه یارانه به بخش تولید، صنعت و کشاورزی در نظر گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه امکان افزایش یارانه نقدی مردم وجود دارد، گفت: کمیسیون تلفیق در راستای افزایش سهم مردم از هدفمندی یارانه ها بودجه بیشتری را برای بازتوزیع میان دهک های مختلف جامعه اختصاص داد.
 
مفتح در خصوص میزان یارانه نقدی در سال 91 گفت: قیمت گذاری حامل های انرژی و تعیین میزان بازتوزیع یارانه های نقدی برعهده دولت است و دولت افراد مشمول بازتوزیع را مشخص می کند.
 
وی ادامه داد: نمایندگان دولت در کمیسیون قول دادند که افزایش قیمت ها با دقت انجام شود و به نحوی باشد که شاهد آثار منفی در اقتصاد کلان نباشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها