کد خبر: ۵۳۸۸۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
معاون وزیر امور خارجه روسیه:
آندری رودنکو گفت: «کار ویرایشی بر روی این سند بسیار مهم، که به منظور ارتقای سطح روابط روسیه و ایران به مشارکت جامع راهبردی انجام شده، تقریباً دو و نیم سال طول کشید و امروز می‌توان آن را به پایان رسیده تلقی کرد».

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با تاس اظهار داشت: روسیه و ایران آماده‌سازی توافقنامه مشارکت جامع راهبردی را به پایان رساندند و به زودی این توافقنامه به صورت رسمی امضا خواهد شد.

 رودنکو افزود: "در جریان مشاوره‌های بسیار سازنده کارشناسان بخش‌های حقوقی و سرزمینی وزارت امور خارجه دو کشور که در ۲۱ ژوئن در مسکو برگزار شد، متن توافق نهایی شد. پس از این مشاوره‌ها، توافق شد که رویه‌های داخلی لازم برای آماده‌سازی توافقنامه جهت امضا در یکی از تماس‌های دوجانبه نزدیک در سطح عالی آغاز شود. امیدواریم که به زودی شاهد این رویداد واقعاً تاریخی باشیم. "

وی ادامه داد: "کار ویرایشی بر روی این سند بسیار مهم، که به منظور ارتقای سطح روابط روسیه و ایران به مشارکت جامع راهبردی انجام شده، تقریباً دو و نیم سال طول کشید و امروز می‌توان آن را به پایان رسیده تلقی کرد. "

این توافقنامه می‌تواند نقطه عطفی در روابط دوجانبه ایران و روسیه باشد و موجب تقویت همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها