کد خبر: ۵۳۸۶۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۳ تير ۱۴۰۳
آقا پزشکیان در اولین حکم خود، آقای ظریف را به عنوان "رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم" منصوب کرده است. آقای ظریف، صرفا در حوزه دیپلماسی دارای سابقه فعالیت است و در حوزهایی مانند اقتصاد و سیاست داخلی و فرهنگ و مسائل اجتماعی، فاقد کمترین تجربه است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، آقا پزشکیان در اولین حکم خود، آقای ظریف را به عنوان "رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم" منصوب کرده است. آقای ظریف، صرفا در حوزه دیپلماسی دارای سابقه فعالیت است و در حوزهایی مانند اقتصاد و سیاست داخلی و فرهنگ و مسائل اجتماعی، فاقد کمترین تجربه است.

ظریف اگر در گذشته خود حتی موفق هم بود که خلاف این اتفاق افتاده، نهایتا می توانست درباره وزارت خارجه طرف مشورت قرار بگیرد. این در حالی است که توافق برجام، به عنوان دست پخت تیم ظریف، از حیث ضعف های حادّ و عدم قواعد حقوقی و دیپلماتیک تدوین قرارداد، عبرتی قابل تدریس در آکادمی هاست.

درست است که ظریف در تبلیغات انتخاباتی خیلی عرق ریخت -و خیلی هم بی اخلاقی و خلاف گویی کرد- اما صلاحیت نقش آفرینی دست اول در تعیین ترکیب دولت جدید را ندارد.


آقای طیب نیا که از او به عنوان نامزد تصدی معاون اولی رئیس جمهور یا وزیر اقتصاد و "طبیب اقتصادی" یاد می شود، چند هفته قبل سر کلاس درس در داشگاه تهران، درباره ناتوانی ظریف در حوزه ظاهرا تخصصی اش گفته بود:

"ایشان فردا رییس جمهور بشود، ظریف را می خواهد به عنوان وزیر خارجه معرفی کند؛ حتما مجلس رای نخواهد داد. بگذریم از اینکه من، ظریف رو ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می دانم.

قوی ترین کارشناس، هر چیزی جای خودش را دارد. قوی ترین کارشناس، ضعیف ترین وزیر خارجه! دوره آقای ظریف، روابط خارجی ما افتضاح بود خصوصا روابط منطقه ای!

ایشان اصلا آدم اجرایی نیست. قائم مقامش هم یک آدم خیلی ضعیفی را گذاشته بود".

* محمد ایمانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها