کد خبر: ۵۳۸۲۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۳ تير ۱۴۰۳
«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم مناظره انتخابات خطاب به پزشکیان گفت: متاسفم که کشورمان را در قفس می دانید! یعنی چه که در قفس هستیم؟ کشوری که این همه فرصت دارد و تعاملات بسیار ارزشمندی را با دنیا دارد و می‌تواند بیشترین و گسترده ترین تعاملات را داشته باشد چرا می‌گویید قفس؟

به گزارش پایگاه خبری 598، «سعید جلیلی» شامگاه ‌سه‌شنبه - دوازدهم تیرماه - در آخرین مناظره دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، که با حضور «مسعود پزشکیان» رقیب وی و با موضوع «اقتصادی» به صورت زنده از شبکه‌ یک سیما برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که «علاوه بر خنثی‌سازی تحریم‌ها برای رفع تحریم‌ها چه پیش‌بینی دارید؟» اظهار داشت: قبل از پاسخگویی به سوال؛  امروز میهمان مردم عزیز لرستان بودم و به شدت از تعبیر نادرستی که درباره شهید سلیمانی به کار برده شده بسیار متاسف بودند و از من خواستند که حتما ابراز ناراحتی آنها را بیان کنم.

جلیلی در مناظره با پزشکیان: متاسفم که کشورمان را در قفس می دانید/ از ترس تحریم رو به قبله نشسته‌اید+ فیلم

وی با انتقاد از آقای پزشکیان افزود: متاسفم که کشورمان را در قفس می دانید! یعنی چه که در قفس هستیم؟ کشوری که این همه فرصت دارد و تعاملات بسیار ارزشمندی را با دنیا دارد و می‌تواند بیشترین و گسترده ترین تعاملات را داشته باشد چرا می‌گویید قفس؟ 

جلیلی اضافه کرد: شما در بحث تحریم یک راهی را می دانید و می گویید و می روید و جواب نمی‌گیرید و باز تحریم می شوید و باز می گویید همان راه را می رویم؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شما هیچ راه حلی برای تحریم نمی دهید؛ تنها راه حلتان این است که امتیاز بیشتر بدهید؛ رفتید همه امتیازات را دادید و چیزی نگرفتید. شما هنوز یک راه حل ارائه نداده‌اید. من دیشب راه حل‌هایم را گفته‌ام ولی شما چیزی از راه حل‌هایتان نگفته‌اید و فقط می‌گویید با کارشناسان صحبت می کنیم.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم را می‌پذیرید؟، گفت: خیر. شما هیچ راه حلی برای تحریم نمی‌دهید. تنها راه حل شما این است امتیازات دیگر بدهید تا تحریم را بردارند. طرف مقابل است که امروز باید حق و وظیفه خود را در برابر تعهداتی که انجام دادیم، انجام دهد. نکته دوم وقتی طرف وظیفه خود را انجام نداد شما چه امتیازاتی می‌خواستید بدهید که انجام ندادید. چه امتیاز دیگری می خواهید بدهید و به مردم بگویید. این همه امتیاز دادید؛ دنیا بده و بستان است.

وی ادامه داد: آیا روند کار شهید رئیسی خوب است. صحبت از صداقت می‌کنید. هشت سال دولت هاشمی، خاتمی و روحانی بود و همه اینها دوستان شما بودند و همین الان در ستاد شما هستند و این کارها را انجام می دهند و دوباره طلبکار هستید و می گویید ۴۰ سال فلان کردید درحالی که این ۴۰ سال شما بودید. شما چه کارهایی انجام دادید؟ در برابر همین تحریم یک وقت آن رفتار بود و یک زمان رفتار شهید رئیسی است که نمی‌گوید  ۷۰۰ نفر از مردم ما بمیرد و سخنگوی دولت روحانی به صراحت بگوید مادامی که FATF در تحریم است نمی توانیم واکسن بخریم. بعد شهید رئیسی انجام می دهد و ملت را از آن بلایی که آنها را دچار کرده بودند؛ خارج می کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای پزشکان ما امروز برنامه جدی برای رشد اقتصادی کشور داریم؛ نباید روابط خارجی را محدود به دو سه کشور قرار دهیم و حالا شما در مقابل چشم مردم که من برنامه ندارم در صورتی که ده‌ها بار گفتم و شما یک برنامه برای رشد کشور ندارید.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها