کد خبر: ۵۳۸۱۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۹ تير ۱۴۰۳
اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد که صبح امروز(شنبه) شهداد(از توابع شهرستان کرمان) با حداقل دمای ۳۹ و حداکثر دمای ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد بالاترین دما را در کشور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، از ابتدای سال جاری تاکنون دمای هوای شهداد بیش از چهار بار در سطح کشور رکورد زد و رتبه گرم‌ترین نقطه کشوری را به خود اختصاص داد.

شهداد دروازه ورود به کویر جهانی لوت است که گردشگران، کلوت های زیبای آن را هیچگاه فراموش نمی کنند؛ این زیبایی ها و تجربه آفرودسواری در این منطقه درحالی است که ده ها جاذبه تاریخی و گردشگری در این منطقه وجود دارد. به فاصله کمتر از ۱۰ کیلومتر از شهداد، در سیرچ، زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی- نویسنده شهیر کشورمان- مناطق سردسیر و بکری با انواع میوه های تابستانی مثل گیلاس و .... وجود دارد.

پیش بینی باد و باران

در اطلاعیه روز شنبه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی از امروز تا انتهای هفته افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک برای اغلب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این اطلاعیه در این مدت با وزش باد به‌نسبت شدید در استان‌های همجوار و خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگرد به استان را خواهیم داشت که منجر به افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان به ویژه مناطق شمالی، شمال غربی و نوار شرقی استان خواهد شد.

همچنین طبق اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، در این مدت ضمن افزایش ابر رگبار پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی به ویژه ارتفاعات این مناطق محتمل است.

کرمان را باید فرصت و ظرفیت اعجازها از نظر گردشگری خواند زیرا باوجود اینکه مناطقی از آن گرم ترین نقطه کشور را تجربه می کند، اما مناطق بکر و خنکی دارد که در همین ایام تابستان نیازمند به کولر نیستند.

کرمان را فقط به پسته، خرما، معدن یا صیفی جات خارج از فصلش در زمستان (جنوب استان کرمان معروف به هندوستان ایران) نشناسید، اینجا، دیار کریمان دومین تولیدکننده گردوی کشور است که سالانه میزبان جشنواره های مختلف گیلاس، بادام و از قطب های تولید زردآلو، هلو و دیگر میوه های تابستانی نیز به شمار می رود.

کرمان با ۱۰ جاذبه، بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی ایران را در بین استان ها به نام خود ثبت کرده است و باید آن را استان اعجاز زیبایی ها خواند؛ در همین ایام تابستان که برخی مناطق شمالی، شرقی و جنوبی آن گرمای بسیار زیادی را تجربه می کنند، مناطق بکری با فاصله کوتاه از همین مناطق گرمسیر را داریم که به زیبایی های شمال کشور طعنه می زنند. دلفارد و ساردوییه جیرفت، زیبایی های هنزا و بندر، به ویژه منطقه زیبای موسوم به تخت سرتشتک در شهرستان رابر که دشت وسیعی در ارتفاع بسیار بالا واقع شده، همه و همه در کنار دیگر مناطق بکر و مرتفع شهرستان های بافت، بردسیر، راور، رفسنجان، سیرجان و غیره، شما را به سرزمین زیبایی ها دعوت می کنند.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم، کاروانسراهای گنجعلیخان کرمان و چاه کوران راور و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها