کد خبر: ۵۳۸۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
دکترحسن‌ حبیبی (زاده ۱۳۱۵ در تهران) وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود که دیروز طی حکمی از سوی احمدی نژاد با تقدیر از تلاشهای وی در امور تحقیقاتی و پژوهشی بنیاد ایران شناسی، با ادامه ریاست وی در این بنیاد موافقت شد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، حسن حبیبی هم‌اکنون رئیس بنیاد ایران شناسی است. وی از جمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را تهیه کرد.

حبیبی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ معاون اول رئیس‌جمهور وقت، اکبر هاشمی رفسنجانی، و پس از آن نیز درفاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰، معاون اول سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران، بود.

حال رییس جمهور دولت دهم در حكمی با تقدیر از تلاشهای 'حسن حبیبی' در امور تحقیقاتی و پژوهشی بنیاد ایران شناسی، با ادامه ریاست وی در این بنیاد موافقت كرد.
 
در حكم ' محمود احمدی نژاد' خطاب به 'حسن حبیبی ' آمده است : بدین‌وسیله مراتب تقدیر و تشكر خود را از مساعی و تلاش‌های انجام شده در امور تحقیقاتی و پژوهشی آن بنیاد ابراز می‌ كنم.
 
در ادامه این حكم خطاب به حسن حبیبی تصریح شده است : بی‌شك استمرار بهره‌گیری از تجارب ارزشمندتان در آن حوزه مغتنم خواهد بود. لذا با ادامه ریاست جنابعالی در بنیاد ایران‌شناسی به مدت یك سال دیگر موافقت می‌شود.
 
این حكم می افزاید : بدیهی است ریاست هیأت امنای آن بنیاد نیز در این مدت به عهده جنابعالی خواهد بود.

گفتنی است؛ چندی پیش خبرهایی از کاندیداتوری حبیبی در انتخابات ریاست جمهوری به گوش می رسید که از همان ابتدا با توجه به سن بالای وی و وضعیت جسمی نه چندان مساعدش، جدی گرفته نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام و خسته نباشيد آقاي دكتر حبيبي كه فردي فرهيخته و شناخته شده اي هستند و با اينكه در عموم دولت ها بوده اند اما سياسي كاري نكرده اند و كارنامه اشان مورد قبول است اما بد نيست سري به شركت هواپيمايي آسمان بزنيد كه مدير عامل آن طي دولت هاي رفسنجاني،خاتمي و احمدي نژاد كماكان بر كرسي مديريت آن تكيه زده اما رفتاري كاملاً متضاد با امثال دكتر حبيبي داشته است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها