کد خبر: ۵۳۷۹۱۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۳     ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
چالش‌های تعرفه‌های پزشکی و تأثیرات آن بر جامعه؛
در دوران وزارت پزشکیان، تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی به‌طور قابل توجهی افزایش یافت. این افزایش ناگهانی، نگرانی‌های زیادی را درباره افزایش هزینه‌های درمانی برای بیماران و خانواده‌هایشان به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، مسعود پزشکیان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران فعالیت کرد. این دوره با چالش‌های متعددی همراه بود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مسئله تعرفه‌های پزشکی بود.

در دوران وزارت پزشکیان، تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی به‌طور قابل توجهی افزایش یافت. این افزایش ناگهانی، نگرانی‌های زیادی را درباره افزایش هزینه‌های درمانی برای بیماران و خانواده‌هایشان به همراه داشت. افزایش تعرفه‌ها باعث شد که هزینه‌های درمانی برای مردم به‌طور چشمگیری بالا رود.

افزایش تعرفه‌ها نه تنها بار مالی سنگینی برای مردم ایجاد کرد، بلکه باعث شد پزشکان تمایل بیشتری به فعالیت در بخش خصوصی پیدا کنند و از بخش دولتی فاصله بگیرند. این مسئله منجر به ارجاع اجباری بیماران به بخش خصوصی شد که هزینه‌های درمانی بیشتری را بر دوش آن‌ها گذاشت.

بازخوانی دوران وزارت مسعود پزشکیان در دولت خاتمی: چه کسی کمر بیماران را زیر بار هزینه‌های درمان خم کرد؟ + عکس

یکی دیگر از نقدهای مهم به دوران پزشکیان، عدم توازن و عدالت در تعیین تعرفه‌های پزشکی بود. برخی معتقد بودند که تعرفه‌ها به‌گونه‌ای تعیین شده‌اند که بیشتر به نفع پزشکان و متخصصان است و کمتر به منافع بیماران توجه شده است. این موضوع باعث افزایش نارضایتی‌ها و انتقادات گسترده‌ای شد.

بازخوانی دوران وزارت مسعود پزشکیان در دولت خاتمی: چه کسی کمر بیماران را زیر بار هزینه‌های درمان خم کرد؟ + عکس

در مجموع، دوران وزارت مسعود پزشکیان با چالش‌های جدی در زمینه تعرفه‌های پزشکی همراه بود که اثرات قابل توجهی بر هزینه‌های درمانی و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی داشت.

دکتر جلیلی: زمان آقای پزشکیان در وزارت بهداشت تعرفه پزشکی بخش خصوصی یکدفعه چندبرابر شد
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها