کد خبر: ۵۳۷۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
فرج الله سلحشور:
اين به اصطلاح بچه مذهبي هاي سينما، سينما را تنها وسيله اي براي كسب شهرت و درآمد... .
آويني فيلم_سيد يوسف آل داود: هر چند فرج الله سلحشور مدت هاست كه حرف از فساد در سينما مي زند اما با اظهارات و گفته هاي اخير دو بازيگر زن سينماي ايران يعني ماهايا پطروسيان و پرستو صالحي كه سخن از فساد گسترده در سينما كشورمان به ميان آوردند شاهد واكنش هاي مختلفي از سوي سينماگران بوديم.

جالب ترين واكنش ها، اظهارات ابوالقاسم طالبي، كارگردان "قلاده هاي طلا" بود كه سينماي ما را به دور از فساد دانسته بود!

اما فرج الله سلحشور در گفت وگو با "آويني فيلم" به اين اظهارات كه در سينماي ايران فساد وجود ندارد، واكنش نشان داد. وي اظهار داشت: بعد از انقلاب ما دو دسته سينماگر داشتيم. دسته اول افرادي بودند كه از همان دوران طاغوت ماندند و بعضا توبه كرده و مشغول به كار شدند و دسته دوم بچه هاي انقلابي بودند كه وارد سينما مي شدند.

سلحشور ادامه داد: آن عده از سينماگران طاغوتي كه كامل به سينماي بعد از انقلاب تزريق شدند بدون آن كه كوچكترين تغييري در اعتقادات و رفتار آن ها اتفاق بيافتد متاسفانه نيروهاي ما را بلعيدند به گونه اي كه در حال حاضر مشكل اصلي ما براي اصلاح ساختار سينما نه تنها ديگر طاغوتي ها نيستند بلكه همين افرادي هستند كه عنوان هنرمندان مذهبي را يدك مي كشند و از آن استفاده ابزاري مي كنند.

كارگردان سريال هاي تاريخي، مذهبي يوسف پيامبر و اصحاب كهف، ضمن بيان اين نكته كه هنرمندان مذهبي ما، آن ثبات قدم سابق را ندارند و الآن مشكل اول ما آن ها هستند، تصريح كرد: متاسفانه بايد بگويم مذهبي هاي سينما، محافظين و مدافعين سينماي آلوده شده اند.

فرج الله سلحشور با اضافه كردن اين مطلب به سخنان خود كه: سينماي امروز ما مرده است و روبه قبله قرار دارد، گفت: فيلم سازي ما بايد اسلامي باشد كه نيست.

سلحشور افزود: آن عده از سينماگران ما كه عنوان بچه مذهبي هاي سينما را به خود چسبانده اند و تازه چند سالي است كه وارد اين عرصه شده اند اين هنر را تنها وسيله اي براي شهرت و كسب درآمد مي دانند.

فرج الله سلحشور در ادامه گفت وگويش با "آويني فيلم"، به اتفاقات رخ داده در برنامه"هفت" اشاره كرد. او در اين باره گفت: اين برنامه هم مثل دوستان ما كه اعتقادي به فساد در سينما ندارند و دائم حرف مي زنند كه چه كسي گفته در سينما فساد وجود دارد؟! پز روشنفكري به خود گرفته تا مخاطب جذب كند.

كارگردان سينما و تلويزيون تصريح كرد: تلويزيون و برنامه سازانش قطع و يقين مي دانند و مي فهمند كه اگر طرفدار ابتذال در سينما شوند نابود خواهند شد.

سلحشور در پايان گفت: تقويت طيف خاص از جمله اتفاقات ناخوشايندي است كه برنامه هفت عامل آن است.

گفتني است فرج الله سلحشور از تعابير تندتري نسبت به افرادي كه آن ها را "مثلا بچه مذهبي هاي سينما" خواند در طول اين گفت وگو استفاده كرد كه از انتشار آن ها خودداري كرديم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
یه نفر مشتی داریم تو سینما اونم سلحشوره.
طبیعتا یه کم زبونشون تنده.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها