کد خبر: ۵۳۶۸۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که آتش‌بس در نوار غزه تنها پس از آزادی اسرای صهیونیستی عملی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی است که برقراری آتش‌بس در نوار غزه تنها زمانی محقق خواهد شد که حماس اسرای صهیونیستی را آزاد کند.

بایدن در جریان گردهمایی جمع‌آوری کمک برای کارزار انتخاباتی‌اش در واشنگتن مدعی شد: اگر حماس اسرا را آزاد کند، همین فردا آتش‌بس برقرار خواهد شد.

وی در ادامه با پرداختن به مسائل داخلی آمریکا گفت: گمان می‌کنم که نباید وارد مسائل اسرائیل شوم و نمی‌خواهم این بحث را اینجا باز کنم!

بایدن هشتم مه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که در صورت ورود نیروهای رژیم صهیونیستی به رفح، واشنگتن تأمین بخشی از تسلیحات را برای تل‌آویو متوقف خواهد کرد. اندکی بعد نیز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور با توجه به شرایط پیرامون شهر رفح، در حال بازنگری در ارسال برخی کمک‌های نظامی کوتاه‌مدت به اسرائیل است.

آتش‌بس موقت بشردوستانه در اواخر نوامبر ۲۰۲۳ به مدت یک هفته در غزه برقرار شد اما نقض آن از سوی رژیم صهیونیستی در اول دسامبر، به تداوم و تشدید جنگ در این باریکه تا به امروز منجر شده است.

در پی حملات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، حدود ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها